Bijna 90% internetgebruikers deelt virale emails

26 februari 2006, 08:00

89% van de volwassen internetgebruikers deelt virale emails met anderen via e-mail. 63% deelt wekelijks content en 25% zelfs dagelijks. Dit blijkt uit onderzoek van Sharpe Partners.

Humoristische cartoons en grappen worden het meest uitgewisseld. Van alle virale e-mail betreft 88% humoristische content, 56% nieuws, 32% medische informatie en 25% games. Consumenten zullen iets minder vaak een virale e-mail die branded content bevat uitwisselen. 56% van de ondervraagden zegt dat maar iets minder vaak te doen, terwijl 43% zegt even vaak of juist vaker e-mail door te sturen waarin een merknaam genoemd wordt. Slechts 5% doet dat nooit. Driekwart van de respondenten zegt dat het geen verschil maakt of een e-mail een merksponsor noemt. Vrouwen sturen virale e-mail iets vaker door dan mannen. 75% van alle internetters stuurt viral e-mail door aan maximaal 6 anderen.

Bron: Advertising Age (via: MarketingData)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Eric

    Uiterst irritant, al die doorstuurmailtjes. Spam van je vrienden en bekenden die niet door hebben dat je niet zit te wachten op een vollere mailbox.


    26 februari 2006 om 08:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!