Bijna 90% internetgebruikers deelt virale emails
89% van de volwassen internetgebruikers deelt virale emails met anderen via e-mail. 63% deelt wekelijks content en 25% zelfs dagelijks. Dit blijkt uit onderzoek van Sharpe Partners.
Humoristische cartoons en grappen worden het meest uitgewisseld. Van alle virale e-mail betreft 88% humoristische content, 56% nieuws, 32% medische informatie en 25% games. Consumenten zullen iets minder vaak een virale e-mail die branded content bevat uitwisselen. 56% van de ondervraagden zegt dat maar iets minder vaak te doen, terwijl 43% zegt even vaak of juist vaker e-mail door te sturen waarin een merknaam genoemd wordt. Slechts 5% doet dat nooit. Driekwart van de respondenten zegt dat het geen verschil maakt of een e-mail een merksponsor noemt. Vrouwen sturen virale e-mail iets vaker door dan mannen. 75% van alle internetters stuurt viral e-mail door aan maximaal 6 anderen.
Bron: Advertising Age (via: MarketingData)
Uiterst irritant, al die doorstuurmailtjes. Spam van je vrienden en bekenden die niet door hebben dat je niet zit te wachten op een vollere mailbox.