Bill Gates wil nog steeds de rijkste man van de wereld zijn!

6 mei 2006, 13:01

Deze week vond het 7e Microsoft Strategic Account Summit plaats in Seattle. Ik zal de aankomende dagen hier uitgebreid verslag van doen. Wat me vandaag al opviel is het nieuws dat Bill Gates niet meer de rijkste man van de wereld wil zijn. Blijkbaar is dit door een journalist verkeerd opgepikt want dit was zeker niet wat Bill Gates afgelopen week hier vertelde tegen Donny Deutsch (The Big Idea). Hij vond het juist prettig om Bill Gates te zijn en de mogelijkheden die dat bracht om bepaalde doelen te bereiken.

Er waren de afgelopen dagen een aantal grote sprekers aanwezig, waaronder Bill Gates, Steve Ballmer, Jay-Z, Sir Ken Robinson, Sir Martin Sorrell (WPP) en Jim Stengel (Procter and Gamble). De boodschap van Microsoft de afgelopen dagen was duidelijk, men gaat de strijd aan met Google op het gebied van zoekmachine advertising.

Donderdag waren we dan ook getuige van de officiele lancering van Microsoft AdCenter. De verwachting is dat dit product tegen het einde van dit jaar beschikbaar is in Nederland. Ik was zelf onder de indruk van de mogelijkheden van Windows Live Local. Op dit moment vliegen 45 vliegtuigen over de USA om continu foto’s te maken. Binnenkort zal men beginnen met Europa. Zo is het straks mogelijk om als het ware met een auto door de stad te rijden (zie demo Seattle en San Fransisco). Persoonlijk zie ik voor WL Local veel mogelijkheden voor adverteerders.

Naast het interview met Bill Gates had Donny Deutsch ook een interview met Jay-Z. Hoe gaat de muziek industrie om met internet ? Jay-Z gaf aan geen idee te hebben welk model hier uit moet komen. De artiesten bieden de content aan waar iedereen van profiteert, alleen de artiest zelf. Er staan zelfs al platen in de Billboard notering zonder dat deze ooit op de radio zijn gedraaid en alleen verkrijgbaar zijn via internet. Worden straks de concertkaartjes nog duurder ?

Martin de Boer
Interim (Online) Marketeer bij Efarmers

Marketeer met een passie voor Interactive Marketing. Daarnaast veel aandacht voor nieuwe "online" ontwikkelingen. Na ruim 8 jaar als Channel Manager Internet voor ABN AMRO te hebben gewerkt, ging hij vervolgens aan de slag als Marketing manager voor Hotel Bookers (o.a. hotelspecials.nl , bungalowspecials.nl en hotelaanbiedingen.nl). In 2009 zijn eigen advies/interim bureau efarmers gestart. Van waaruit hij diverse bedrijven adviseert over online marketing/strategie. Passie voor site analyse en daarmee het optimaliseren van campagnes, conversie en site bezoek. Daarnaast veel interesse voor new media en social media. Interesse in online media planning, multi channel campagnes en digitale overheid. Waarbij de laatste interesse vanuit mijn raadslidmaatschap van de gemeente Edam-Volendam is ontstaan.

Categorie
Tags

1 Reactie

    daniel@clickvalue.nl

    Concurrentie met Google gaat waarschijnlijk ook op het vlak van Web Analytics een rol spelen. Getuige een artikel op webpronews staat Microsoft op het punt om Deepmetrix over te nemen. Hun product Livestats is meer high end dan Google Analytics.

    Zou dat ook gratis beschikbaar worden gesteld? Of valt dat niet onder de liefdadigheid van de rijkste man ter wereld?


    7 mei 2006 om 04:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!