Blogvertising kost meer dan het oplevert?

Blogvertising kost meer dan het oplevert?

Eerder dit jaar meldde ING Card, onderdeel van de ING, dat het haar budget voor online marketing verhoogd van 15 naar 30 procent van de totale marketinguitgaven. Deze maand in Emerce een interview met Stephan Schroeders en Paul Collard over de online strategie van ING Card. Uiteraard werd mijn aandacht getrokken door hun uitspraken over blogvertising:

(...) Adverteren in weblogs vindt Schroeders niet zo interessant. “We hebben blogvertising overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan.” Volgens hem wegen de kosten niet op tegen de opbrengsten. Marketingdirecteur Collard noemt nog een andere reden: de inhoud van de weblogs en het gebrek aan controle daarop. “Sommige weblogs hebben een politieke stempel waarmee wij ons niet willen associeren”, stelt Collard. (...)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Wat is dat toch dat ondernemers zich niet willen profileren met een standpunt. Hebben zij geen mening?

    geplaatst op
  • "Sommige weblogs hebben een politieke stempel waarmee wij ons niet willen associeren", stelt Collard


    Tsja... Sommige tijdschriften hebben ook een politiek stempel waarmee de ING bank zich liever niet associeert. Daarom zweren de bank print-advertenties toch ook niet af? Een merkwaardig kortzichtige uitspraak voor een marketingdirecteur. Ik hoop voor hem dat ie uit zijn verband is gerukt.

    Wat de kosten betreft, daar kan niet zo gek veel tegenin gebracht worden. Er zijn maar een handjevol druk bezochte weblogs in Nederland. Tenzij je product geschikt is voor de grotere shocklogs (GeenStijl, Retecool, VKMag), beland je al snel in veel (dus duur) micromanagement. Mediabureaus en advertentienetwerken hebben bovendien praktisch nul ervaring met weblogs, dus dat is ook geen pré.

    geplaatst op
  • Ik stel voor dat Groen links op Geen stijl gaat banneren

    geplaatst op
  • Volgens mij kun je dit soort uitspraken toch alleen doen als je het ook hebt geprobeerd. Men heeft het overwogen, maar niet gedaan. Het inhoudelijke argument is inderdaad heel kortzichtig. Er zijn tal van Weblogs waar een goede controle is op de postings en comments en is een kwestie van keuzes maken op welk weblog je wilt staan. E

    geplaatst op
  • Het wachten is op het weblogkeurmerk dat het ANP binnenkort wil inroduceren. 'De informatie op dit blog is op juistheid en spelling gecontroleerd door het ANP'. Misschien dat ING dat wél wil?

    geplaatst op
  • Volgens mij adverteert ING regelmatig op Quotenet. Misschien is niet duidelijk dat dat een gewoon Movable Type weblog is? ;-)

    geplaatst op
  • "Mediabureaus en advertentienetwerken hebben bovendien praktisch nul ervaring met weblogs, dus dat is ook geen pré."

    Ik verbaas me nogal over deze uitspraak van Anders. Praktisch nul ervaring met weblogs, waar baseer je dat in vredesnaam op? Ik log voor Retecool en werk voor één van de grotere mediabureaus van deze aardkloot. Mijn (inter)nationale advertentienetwerk is prima en aan de overkant zie ik veel bekenden uit de logwereld werken.

    geplaatst op
  • @Michiel. Misschien goed om te weten dat ING CARD als Business Unit van ING een eigen marketingbeleid voert. De uitspraak van Collard heeft alleen betrekking op het advertentiebeleid van ING CARD, niet van ING als geheel...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.