BMW kiest voor weblogs en podcasts

25 september 2005, 16:42

BMW kiest voor weblogs en podcastsVorige week schreef Neville Hobson op zijn weblog Nevon over het feit dat BMW een aantal webloggers heeft uitgenodigd om te bloggen tijdens de Internationale Automobil Ausstellung (IAA) in Frankfurt (van 15 t/m 25 september). Een van de grote internationale autobeurzen waar ook een aantal Nederlandse autobloggers naar toe zijn geweest.

BMW heeft blijkbaar de smaak te pakken want naast de weblogs is het inmiddels ook gestart met podcasts vanuit Frankfurt (in het Engels en Duits). Korte interviews van 5-10 minuten over de lancering van nieuwe modellen zoals de BMW Z4 coupe.

IAA krijgt veel aandacht vanuit de blogosfeer en heeft uiteraard ook een eigen weblog (met podcasts). Nu de AutoRAI nog!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Tobias

    Vraag me af in hoeverre weblogs en podcasts in dit geval hun invloed hebben op de consument. Voor mijn studie moet ik een reclamecampagne ontwikkelen voor Adidas waarbij ik gebruik moet maken van vernieuwende communicatiemedia en daarbij heb ik ook een paragraaf aan podcasten en weblogs besteed.


    25 september 2005 om 19:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!