Bootje varen met Stelios

21 september 2005, 07:26

imageMijnheer Stelios heeft het advergame-trucje door: als je een product nieuw leven wil inblazen laat je een spelletje in elkaar zetten. Zo ook bij Easycruise waar je zelf een schip de haven in mag loodsen. En erg toevallig net voordat het cruise-seizoen in het Caribisch gebied van start gaat! Probeer het zelf maar eens, houdt je toch weer 3 minuutjes van het werk. (Adverblog)

Ralph Bom
Co-founder en online marketeer bij Onstuimig Interactieve Communicatie

Ralph Bom is mede-eigenaar van online bureau Onstuimig.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Peter de Wit

    Heel leuk gedaan en dat het concept gejat is doet daar niets aan af want dat weet de gemiddelde bezoeker van die site echt niet.

    Wat ik me wel afvraag is of het zinvol is om zo’n spel in te zetten. Over het algemeen komen bezoekers op die site omdat ze ergens een uiting gezien hebben van easyCruise en eens willen kijken wat het kost, waar naartoe etc. Volgens mij kan je de bezoekers dan beter bezighouden met het zo goed mogelijk informeren en ze zo snel mogelijk over de streep te trekken om te betalen. Oftewel het optimaliseren van je conversie.

    Het is wat anders als je een virale actie hebt waarbij je iemand een spelletje laat spelen en vervolgens hun contactenpersonen laat importeren om het tegen je op te nemen. Dan heeft je spel tenminste een functie naast slechts “leuk” te zijn.

    Of zie ik het verkeerd?


    21 september 2005 om 12:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!