Bored at Work Network

3 juni 2005, 21:02

Bored at Work NetworkWe hebben al eens vaker geschreven over de kantoorsurfers. Mensen (vooral mannen) die op het werk tussen vergaderingen en bureauwerk ‘even’ willen ontspannen en op internet zoeken naar topics uit de categorie bier, sex en reclame.

Jonah Peretti, een van de iniatief-nemers van Contagious Media Showdown, heeft nu een naam voor deze groep internetters: Bored at Work Network. Volgens Peretti een uitermate interessante doelgroep voor viral marketing of zoals hij het zelf noemt: voor contagious media (via: en nu even ernstig).

Iemand enig idee wat vrouwen (op internet) doen als ze zich vervelen tijdens kantooruren? En waar blijft eigenlijk de eerste grote weblog voor vrouwen (als tegenhanger van Geenstijl, Retecool, Jaggle, VKMag en Flabber)?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Willem

    Wat vrouwen doen? Dat kan ik je precies vertellen, aangezien ik tijden in de bedrijf met alleen maar vrouwen gewerkt heb.

    Vrouwen sturen elkaar e-cards en zijn op zoek naar informatie over dingen die ze in het weekend kunnen doen. Evenementen, campings, hotels, etc etc. Verder vrij weinig.


    4 juni 2005 om 03:21
    SanneW

    Vrouwen onderhouden hun sociale contacten. Via MSN, e-mail, fora, datingsites, etc. Kijk maar een op de fora van Viva.nl, flaironline en Libelle.

    Ze lezen online columns en lifelogs of maken ze zelf. Zo daten ze hun relaties up over het wel en wee van zwangerschap, baby, huisdier en dagelijkse beslommeringen.

    Ze spelen online spelletjes. Zylom is er groot mee geworden.

    Ze zoeken naar informatie. Huizen kijken op Funda, koopjes zoeken op Marktplaats, inspiratie opdoen voor een te boeken vakantie, enz.

    Ik betwijfel of een weblog in de trant van Geenstijl e.d. speciaal voor vrouwen zou werken. Wat voor content zou je daar dan aanbieden? Roddel en achterklap, glitter en glamour en een flinke dosis BN’ers zou waarschijnlijk goed werken. (Een kans voor het nieuwe roddelblad In?)

    Maar datgeen waardoor Geenstijl en consorten groot zijn geworden (de toon, het cynisme, het treiteren, de ‘acties’, de geyle neuckseks, het soort humor, enz.) is voor -de meeste- vrouwen niet weggelegd óf wel en dan bezoeken ze net als de mannen de genoemde logs (zoals bijv. ondergetekende).

    Een tegenhanger speciaal voor vrouwen? Onmogelijke vertaalslag lijkt mij.


    4 juni 2005 om 05:37
    Anne

    Ik (vrouw, by the way) sluit me bij Sanne aan. Hoewel ik zelf het idee heb dat spelletjes spelen niet zozeer geb<s>ore</s>eurd op het werk – denk dat dat meer iets is van de thuiszijnde vrouw. Roddel, achterklap, glitter en glamour gaat m.i. ook niet werken. Ik denk dat een weblog dat werk en gezin combineert (een combinatie van Ouders Online en Viva misschien?) enige kans van slagen hebben zou. Sanne, ligt hierin niet een uitdaging voor jullie? Aan zoiets zou ik erg graag meewerken. Heb lang arbeidzaam verleden bij Sanoma liggen. Misschien zou er eens gepraat moeten worden met Houben en Molenaar?


    4 juni 2005 om 06:57
    Zwelgje

    Ik krijg de laatste tijd de indruk dat er bij ons redelijk wat vrouwen (scholier / student / net werkend) langskomen. Zelfs een vrouwelijke logster: Kanelly. Zijn naast de site ook diverse MSN groeperingen aan de gang die elkaar hebben leren kennen via Jaggle. Een van deze groepen bestaat uit louter jonge dames / vrouwen.

    Ik zeg “de indruk”, we hebben nog steeds geen doelgroep onderzoek laten verrichten…


    4 juni 2005 om 08:25
    media

    Sanne, ik doelde niet zozeer op de stijl van de grotere blogs maar op de populariteit (aantal bezoekers, interactiviteit). Zou voor Viva toch zeker interessant moeten zijn. Of, zoals EJ al suggereert, voor een tijdschrift als Linda. Ben benieuwd wie dit gat in de markt opvult!


    4 juni 2005 om 16:03
    Pritt Stift

    Schenk online rooibosthee. Dan komen de vrouwen als gnoes door een rivier.


    4 juni 2005 om 21:49
    Evert Jan

    @Marco: de MF-humor award gaat naar Pritt Stift.


    4 juni 2005 om 21:55
    Anne

    Als die rooibosthee dan ook betekent dat mannen zich als lemmingen … enfin, laat maar 😉


    5 juni 2005 om 05:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!