“Brederband” – Je moet er maar op komen
Grote advertentie in onder andere de Metro van vanochtend:
“Chello introduceert brederband”
Op zich een vrij standaard-concept (bandbreedte van de bestaande abonnementen wordt opgeschroefd), maar wel een waarbij ik me dan afvraag: hoe bestaat het dat in de hevige breedband-oorlog, waar bakken met geld in campagnes worden gepompt, nooit iemand eerder op dat woord is gekomen?
Wat mij betreft een geniale naam. Hulde voor de bedenker![pre][/pre][pre][/pre]
Breed, breder, breedst. Ik ga voor breedstband!
Chello introduceert dan wel zgn. brederband, maar het blijft een korte band door die datalimieten.
Verder zou ik in deze competitieve markt meer heil zien in een bundelingstrategie. Chello/UPC introduceert driebanden; VOIP, Digitale TV en Internet in een pakket.
“wordt opgeschroeft” Opgeschroeft met een “t”?
@ Frans: kofschip!! (of fokschaap natuurlijk)
@ Frans: dank voor de zinnige bijdrage aan dit weblog
@ Media Loket: geldt voor de stam = schroeVen
@ Bernice: dank!!
Brederband, brederland, breedstband, breedstland… Allemaal al eerder verzonnen (en gebruikt) door BBned.
In Zweden (en andere Scandinavische landen) mag men slechts de term Breedband op verbindingen plakken met een brandbreedte van ten minste 10 mbit.
Als we deze eis hier in Nederland zouden gebruiken, voldoet Chello hier met het huidige aanbod niet eens aan. Laat staan dat de term Brederband (en dit gaat dan over de pakketten met de laagste snelheid) van toepassing zou zijn.
De term mag dan wel goed gevonden zijn, het er aan gekoppelde product geeft mij een vieze nasmaak.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!