C-commerce kan in principe alles

4 oktober 2003, 15:25

Collaborative Commerce is een verzamelnaam voor een steeds breder wordende reeks technieken die op de een of andere wijze beogen het business process management te ondersteunen.

Hierbij kan gedacht worden aan software die processen binnen een bedrijf analyseert, en aan de samenwerking tussen de verschillende ketens van de productontwikkeling. Ze verkorten de `time to market` van een product en maken de supply chain efficienter. Ook het door meerdere bedrijven gezamenlijk beheren van voorraden wordt met collaborative software gedaan. Het woud van toepassingen waar een `collaborative` label aangehangen wordt, wordt hoe langer hoe dichter.

Bron:

Tijdschrift voor Inkoop & Logistiek nr. 9, p. 49, 3 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!