Cannes Interactive Report (3)

Cannes Interactive Report (3)

Cannes Interactive ReportZoals enigzins voorspeld hebben Ogilvy Toronto met Dove Evolution, Farfar met The Heidies evenals Nike+ afgelopen avond de zo begeerde Grand Prix in de wacht gesleept bij de Cyber Lions. Van deze drie springt de Grand Prix voor Farfar eruit. Een perfect uitgevoerde campagne gestoeld op het Creating Time principe waaraan geen enkele euro mediabudget is besteed evenals de viral hit van Dove Evolution. Een duidelijk signaal aan de traditionele advertising industrie dat een nieuwe vorm van communicatie zijn intrede heeft gedaan.

Crispin, Porter & Bogusky heeft van de 16 nominaties er 4 omgezet in een leeuw (goud, zilver en tweemaal brons) en werd daarnaast wederom gekozen tot interactief bureau van het jaar.

Nederland stond slechts 2 keer op het podium, eenmaal zilver voor The Hunt van EuroRSCG 4D en een bronzen leeuw voor Wieden & Kennedy met Burnout Dominator. Had wat dat betreft meer verwacht van de 12 nominaties en had de leeuw voor bijvoorbeeld Achtung! eigenlijk al geteld.

Op isobartv.com staat in ieder geval een interview gepland met Farfar die met hun Grand Prix de lat behoorlijk hoog hebben gelegd voor de komende jaren mag ik wel zeggen.

In Cannes is op dit moment waarschijnlijk iedereen zijn roes aan het uitslapen en zit het er qua digital advertising erop. Een mooie editie met drie prachtige Grand Prix winnaars. Ik denk dat Cyber Lions in ieder geval hun visitekaartje hebben afgegeven aan de oude mannen van Cannes en verwacht dan ook dat deze categorie de komende jaren pas echt tot bloei gaat komen.

You ain’t seen nothing yet Cannes!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Ik was als renner echt blij met de Nike plus Apple campagne. Gebruik het altijd met rennen om via mijn Ipod te weten hoe lang ik nog moet en om de juiste muziek te horen. Het uploaden en vergelijken van mijn resultaten werkt perfect. Edoch, jammer voor Nike heb geen nike schoenen gekocht, alleen de ren module voor mijn Apple Nano :-), maar was wel de eerste keer dat ik Nike uberhaubt heb overwogen.

    De farfars campagne was GEWELDIG. Wat heb ik ervan genoten. Aanbevolen om te kijken. Moet je zien. Ga ik zelf ook eens in nederland doen :-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.