Case: Virale campagne Prince of Persia
Op zich is er niks vernieuwends aan een viral campaign, maar ik zag nog niet heel vaak een opeenvolgende serie virals voor hetzelfde product.
In Engeland heeft Ubisoft een virale campagne gelanceerd omtrent hun laatste game-titel Prince of Persia 3: The Two Thrones. Doormiddel van een tease-site werd een eerste filmpje gelanceerd.
Deze werd direct geplugd via viral sites als TTR2.com. Enkele dagen hierna verschenen de overige 2 filmpjes. hier en hier kan je deze bekijken. Geen idee of het in de UK een succes is, feit is wel dat alle filmpjes bijzonder snel door Nederlandse sites zijn opgepakt. Zo besteedde Ongein.nl er al aandacht aan en verscheen vandaag een post op VKmag.nl. Ik moet zeggen dat de filmpjes op zich staand niet bijzonder zijn, maar het geheel mag zeker grappig genoemd worden. Ben alleen benieuwd hoeveel van de mensen ook daadwerkelijk alle drie de filmpjes zien.
@cem
Helemaal mee eens, I love Bees was een geniale campagne, maar dan ook een stuk grootschaliger met (neem ik aan) grotere budgetten (tenslotte Microsoft!). Maar wanneer de middelen beperkt zijn, vind ik dit een aardige uitwerking. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar de keuze om de game-wereld in de echte wereld na te bootsen sluit natuurlijk wel goed aan bij de echte belevingswereld van hun doelgroep. 🙂
Prince of Persia… dat speelde ik nog op mijn XT… en toch pas versie 3? zijn ze ooit opnieuw begonnen met tellen?
Geniaal! Jump, L1, X, Square, Triangle. Had ik het maar verzonnen.
@bas
Euhh ja, sinds de XT (die goede oude tijd.. zucht..) is er een hoop gebeurd met Prince of Persia. 1 mislukt 3d avontuur, gevolgd door eindelijk een goede 3d uitvoering met Sands of Time 3 jaar geleden. Sindsdien elk jaar een nieuwe titel, dus op zich zijn ze er elke keer snel bij. De filmlicentie schijnt al verkocht te zijn aan een hele grote regisseur, dus wellicht binnenkort een gamende Lawrence of Arabia 🙂
Een gamende Lawrence of Arabia? Wat een belediging voor één van de beste films ooit! 🙂 Terugkomend op deze virale campagne: ik vraag me af welke doelgroep ze precies proberen aan te spreken. Veel bloed en lichamen doormidden gehakt, ik denk niet dat dit echt bedoeld is voor jongeren en/of volwassen gamers, beide groepen zijn niet onbelangrijk voor Prince of Persia lijkt me. Vooral ook omdat het spel op meerdere platforms uitkomt (ps2, xbox, gamecube, pc etc.). Ook vind ik de website (2december.co.uk) zelf te mager en nietszeggend.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!