Chat wint (natuurlijk) van e-mail

29 juli 2005, 06:31

Het Pew Internet and American Life Project publiceert regelmatig interessant onderzoek over – inderdaad – internetgebruik in de Verenigde Staten. In oktober en november 2004 werden 1100 Amerikaanse tieners ondervraagd over e-mail en instant messaging. De resultaten zijn (pas deze week gepubliceerd! waarom?) weliswaar niet wereldschokkend, maar daarom niet minder interessant.

Bijna de helft van de 12-17 jarigen chat meer dan twee uur per dag. Ze verkiezen instant messaging boven e-mail om met elkaar van gedachten te wisselen. De chat wordt ook veel gebruikt om weblinks, foto’s, videoclips en geluidsfragmenten naar elkaar te sturen.

Als dat de situatie was in oktober vorig jaar, dan ben ik benieuwd hoe die nu is. Ik denk overigens dat de Amerikaanse onderzoeksresultaten ook voor Nederland gelden. Is daar eigenlijk recent onderzoek over gedaan?

Even een paar quotes uit het rapport:

‘There are now approximately 11 million teens who go online daily, compared to about 7

million in 2000.’

‘87% of U.S. teens aged 12-17 use the internet, up from 73% in 2000. By contrast,

66% of adults use the internet, up from 56% in 2000.’

‘51% of teenage internet users say they go online on a daily basis, up from 42% in

2000.’

‘Wired teens are more frequent users of instant messaging. And they are now more likely to play

games online, make purchases, get news, and seek health information.’

‘81% of teen internet users play games online. That represents about 17 million

people and signifies growth of 52% in the number of online gamers since 2000.’

‘76% get news online. That represents about 16 million people and signifies growth

of 38% in the number of teens getting news online since 2000.’

‘43% have made purchases online. That represents about 9 million people and

signifies growth of 71% in teen online shoppers since 2000.’

‘31% use the internet to get health information. That represents about 6 million people

and signifies growth of 47% in the number of teens using the internet this way since

2000.’

(Een en ander verkregen via Emerce)

het volledige rapport is te downloaden via Pew Internet

Categorie
Tags

1 Reactie

    nielsschultz

    maar nu ben ik wakker 😉


    29 juli 2005 om 07:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!