Chris Mendola is Reclameman van het Jaar 2004

16 november 2004, 16:40

Chris Mendola (180) werd vandaag in MeetingPlaza in het Olympisch Stadion te Amsterdam gekozen tot Reclameman van het Jaar 2004. Genomineerd waren Anthony Ruys (Heineken), Henrico Bartens (hot DNA), Raymond Cloosterman (Rituals) en Chris Mendola (180). Juryleden waren Jan Rijkenberg (voorzitter), Bela Stamenkovits, Michael Jansen, Wim Huinder, Pietro Tramontin en Peter van Woensel Kooy.

Founding partner Chris Mendola van het bureau 180 is zojuist benoemd tot nieuwe Reclameman van het Jaar. Zijn bureau 180 is gevestigd aan de Amsterdamse Herengracht en maakte dit jaar grensverleggend werk voor o.m. hoofdklant adidas. 180 won een indrukwekkende serie “Leeuwen”op het prestigieuze internationale Lions-festival in Cannes deze zomer, waardoor Nederland na grootmachten Amerika en Engeland voor het eerst in de geschiedenis als derde reclameland ter wereld eindigde. Al eerder werd voor adidas de prestigieuze vakprijs Epica d’Or Print gewonnen met een WK rugby-campagne voor adidas. 180 boekt in slechts vier jaar na de oprichting een media-omzet van 100 miljoen euro (2004 raming). Door zijn prestaties draagt Chris Mendola (38) bij aan het creatieve imago van Amsterdam als Europese reclamehoofdstad en trekt ons land talent aan waar ook andere bureaus en hun opdrachtgevers van profiteren. “Mendola tilt het Nederlandse marcom internationaal op een hoger plan”, zo verantwoordt de jury de keuze.

Het complete juryrapport is te lezen in de nieuwe MarketingTribune, die nu wordt uitgereikt in het Olympisch Stadion en morgen bij de abonnees op de mat valt.

Bron:

Nieuwsbrief MarketingTribune

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!