Michael Levie (CitizenM) over maximale gastvrijheid bieden

7 mei 2019, 13:00

CitizenM startte met één hotel bij Schiphol en groeide uit tot een wereldwijd imperium. Niet voor niets ontving het bedrijf dit jaar een monsterinvestering van 750 miljoen euro. Een gesprek met mede-oprichter Michael Levie over het realiseren van optimale gastvrijheid en waarom CitizenM gebruik maakt van castingdays in plaats van traditionele sollicitaties. “Ons concept is afgestemd op de frequente reiziger.”

Michael Levie is Chief Operations Officer van hotelbedrijf CitizenM. Hij werkte voor verschillende internationale hotelketens, waaronder Sonesta Hotels en NH Hotels.

“Bij veel hotels zijn er processen ingeslopen die ervoor zorgen dat de gast niet centraal staat, terwijl dit juist het allerbelangrijkste is. Vaak is het eerste contact een administratieve taak. Op zo’n moment heeft een gast geen controle meer over zijn tijd en daar is een frequente reiziger allergisch voor.”

“Het allerbelangrijkst is dat de gast centraal staat”

“De gasten waar wij ons op richten zijn reizigers die 75 tot 100 dagen in het jaar op stap zijn, zowel zakelijk als privé. Zij zijn bekend met het verblijf in hotels en voelen zich daar comfortabel bij. Deze reiziger vraagt zich af waarom ze in de rij moet staan en wil een efficiënte kamer zonder tierelantijntjes, maar wel met een kingsize bed, een regendouche en gigantische goede wifi-verbinding. Zij vinden het heerlijk om beneden in de livingroom te zitten in plaats van in hun uppie plaats te nemen in een restaurant of lobby van een hotel. Co-working en co-living is een trend waar wij op inspelen en wij hebben ons concept aangepast aan de wensen van de frequente reiziger.”

Ambassadors en castingdays

“We hebben een workshop-programma van ongeveer vier uur waarin onze sollicitanten samen moeten werken. Wij observeren de verschillende activiteiten waar ze aan deelnemen. Ze participeren in verschillende sociale settings waarbij je de verschillende karaktereigenschappen op een natuurlijke manier naar boven ziet komen. Op deze manier ontdek je snel welke mensen goed gaan functioneren in onze cultuur. Zij zijn spontaan en hebben op een natuurlijke manier contact met onze gast. Onze medewerkers zijn ambassadors van onze bedrijf en zijn eindverantwoordelijk voor de service en het ontvangen van de gast ‘in hun eigen huis.'”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!