Clockwork vernieuwt website Zilveren Kruis Achmea
Zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea heeft een vernieuwde interactieve website, gerealiseerd door internetbureau Clockwork. Consumenten, werkgevers en zorgverleners vinden op zilverenkruis.nl via eigen ingangen op hun wensen afgestemde informatie en een groot aantal nieuwe diensten.
Doelstelling van de vernieuwde site is verdere optimalisatie van internet als communicatie-, verkoop- ?n servicekanaal, zowel voor nieuwe als voor bestaande klanten. Onlangs werd de site getest door onderzoeksbureau MarketResponse en uitgeroepen tot ‘Beste website van
alle zorgverzekeraars’ in de Klantenmonitor Zorgverzekeringen 2003.
Bron:
Comunicatienieuws 8 oktober 2003
Verplichte winkelnering hoeft dus in principe niet slecht te zijn! Clockwork is/was van Achmea en de organisatie onderdelen van Achmea worden min of meer verplicht om zaken te doen met Clockwork.
Desondanks vind ik de site prima in elkaar zitten. Snel, helder en vooral gemakkelijk.
Goede punten:
– Bijvoorbeeld het is ontworpen voor 1024, waarbij images buiten het 800 gebied.
– structuur is helder
– Opdeling naar doelgroepen is goed
– Dieplinks, belangrijke taken direct op de homepage
– Veel scannable text
– Functies en inhoud lijken erg compleet
Mindere puntjes:
-Text grote is soms te klein en kan niet worden veranderd (leesbaarheid voor ouderen?).
-Visueel grafische ondersteuning en uitwerkling van navigatie kan iets sterker. Kleur koppeling tussen niveau 1 en 2 bv.
– Linkjes zijn soms teveel verstopt in tekst en klein
– Licht blauwe titels en linkjes op wit is slecht contrast
– Terug link uit het vragen (trinicom) stuk is niet direct duidelijk. Onhandig dat de navigatie verdwijnt. Mogelijk iets met de integratie te maken 🙂
Achmea health als titel vindt wel jammer. Waarom niet nederlands.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!