CNN koploper in Europees media-onderzoek 2003

9 juli 2003, 16:32

CNN gaat bij alle onderzoeken naar kijkgedrag naar pan-Europese zenders aan kop en behoudt tevens haar koppositie als nieuwswebsite in het Europese media-onderzoek 2003 naar mediagebruik bij de top van het Europese zakenleven. Het onderzoek is uitgevoerd door Ipsos UK.

“De resultaten van Europe 2003 bevestigen ondubbelzinnig CNN’s koppositie voor de twee belangrijkste media, TV en Online, in het effectief bereiken van deze invloedrijke en zeer bemiddelde doelgroep,” aldus Jonathan Davies, senior vice president, news advertising sales voor Turner Broadcasting System Europe, de moedermaatschappij van CNN.

CNN gaat aan de leiding bij het dagelijks (10.3%), wekelijks (29.9%) en maandelijks (45.1%) bereik, vergeleken met de ??n na beste Eurosport (9.5%, 27.4%, en 39.3%), en leidt comfortabel ten opzichte van alle andere nieuwszenders Euronews (5.9%, 19.0%, 28.7%); BBC World (4.2%, 15.2%, en 26.3%); en CNBC (2.2%, 9.9%, 17.8%).

Voor wat betreft de website behoudt CNN.com de koppositie in het bereiken van hoogwaardige consumenten. 12% van degenen uit deze populatie die over een internetaansluiting beschikken bezochten de site in de afgelopen 4 weken. Dit is meer dan 2 keer zoveel als het verkeer op FT.com, bijna 5 keer zoveel als het bereik van de Sky News website met 2.9%, en het overtreft de BBC website die een bereik heeft van of 10.7%.

CNN heeft ook het grootste aandeel in het totaal aantal kijkers naar nieuwszenders, 2.3% vergeleken met Euronews (1.1%), BBC World (0.9%), en CNBC (0.5%).

“Dit onderzoek bevestigt een verschuiving in mediagebruik over de gehele linie, weg van gedrukte media, met als een van de weinige uitzonderingen onze zusterorganisatie TIME waarmee wij regelmatig samenwerken in advertentiecombinaties voor onze cli?nten” voegt Davies toe.

Volgens Tony Maddox, CNN senior vice president voor Europa Midden-Oosten en Afrika dragen deze bevindingen bij aan de reputatie die CNN heeft opgebouwd als betrouwbare, nauwgezette leverancier van nieuws:

“Dit rechtvaardigt onze voortdurende investeringen in het internationaliseren van ons merk met relevante en noodzakelijke regionale programmeringen. Het is vooral illustratief om te zien dat CNN’s goede prestaties gebaseerd zijn op gegevens die dateren van voor de oorlog in Irak. Dit geeft aan dat wij op reguliere basis worden gebruikt als nieuwsbron en niet alleen bij ‘Breaking News’.

Het is een bevestiging van ons streven om d? internationale nieuwszender te zijn in Europa en het is tevens zeer bevredigend dat wij ons bereik de afgelopen jaren hebben kunnen vergroten in zo’n concurrerende markt.”

Het onderzoek beslaat de top 4% van de Europese volwassen bevolking van 25+. Dat is een aantal van ongeveer 10,4 miljoen Europeanen in 16 landen. Het veldwerk beslaat de periode van oktober 2002 tot maart 2003 met een korte interruptie tijdens de kerstperiode. Sponsors van het onderzoek zijn o.a. CNN, BBC World, The Economist, FT, BusinessWeek, International Herald Tribune, National Geographic Mag, Newsweek, TIME & Fortune.

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!