Coca-Cola introduceert ?advertainment?

Coca-Cola introduceert ?advertainment?

Een 25 minuten durend programma met interviews, opnames achter-de-schermen en optredens van bekende artiesten als Sting, dat slechts door enkele honderdduizenden Amerikanen bekeken kan worden. Coca-Cola heeft een eigen, gesponsord tv-programma ?Sound Check? ontwikkeld dat alleen door de abonnees van het TiVo-systeem kan worden bekeken.

TiVo is een tv-ontvanger die kijkers in staat stelt tv-programma?s digitaal op te slaan en later te bekijken. Anders dan video kan men meer programma?s tegelijk opnemen. Daarnaast is het mogelijk programma?s te bekijken terwijl ze worden opgenomen; men haalt dan de uitzending als het ware in, bijvoorbeeld als iemand te laat inschakelt of het kijken naar een film of sportwedstrijd tijdelijk moet onderbreken. Het apparaat wordt door adverteerders gevreesd, omdat het apparaat automatisch het afspelen van reclameblokken kan overslaan. Met een gesponsord programma speelt Coca-Cola hier op in. TiVo claimt dat er meer dan 700.000 gebruikers van het systeem zijn, meldt AdAge. Zij worden op het programma geattendeerd door een icoon op het beeldscherm.

Bron:
http://www.incentive-online.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.