Code voor e-mailreclame

14 juni 2004, 18:34

De Stichting Reclame Code heeft een gedragscode voor de verspreiding van reclame via e-mail vastgesteld. De Reclame Code Commissie en het College van Beroep zullen toezien op de naleving ervan.

Sinds 19 mei geldt de nieuwe Telecommunicatiewet, waarin is geregeld dat het sturen van reclame via e-mail alleen nog toegestaan wordt wanneer de consument daar vooraf toestemming voor heeft gegeven.

In deze Code worden bovenop de huidige wetgeving nog regels gesteld met betrekking tot de grootte van het e-mailbericht, het niet meesturen van uitvoerbare bestanden, duidelijke en eenvoudige afmeldmogelijkheden en goede informatie over waar het e-mailadres van de consument voor gebruikt wordt.Consumenten kunnen klachten indienen bij de Reclame Code Commissie over e-mailreclame die is verstuurd in strijd met deze Code.

De Code is opgesteld onder neutraal voorzitterschap van ECP.NL en in nauwe betrokkenheid met VNO-NCW door de brancheorganisaties die zich met direct marketing bezig houden -DDMA, EMMA-NL en Thuiswinkel.org – opgesteld.

Komend jaar zal de Code worden ge?valueerd op basis van de ervaringen in de praktijk.

De Code is vanaf 15 juni 2004 via de website www.reclamecode.nl te raadplegen of op te vragen bij het secretariaat van de Stichting Reclame Code.

Via:

http://www.telegraaf.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!