Conimex i.s.m. Reddion winnaar van E-mail Publishing Award
Conimex en Transavia/Basiq Air zijn de grote winnaars geworden tijdens De Derde Nationale E-mail Marketing Conferentie, die op 15 september 2004 plaats vond in Media Plaza in Utrecht. De prijs voor de beste E-mail Publishing-campagne ging naar de ‘wekelijkse wokmail’ van Conimex i.s.m. Reddion. Transavia/Basiq Air i.s.m. E-Village sleepte de Nationale E-mail Marketing Award in de wacht.
De aanwezigen van de conferentie konden samen met de vakjury een stem uitbrengen op de 6 genomineerden, verdeeld over twee categorie?n. De campagnes zijn beoordeeld op onder meer de effectiviteit (o.a. respons, conversie, budget), creativiteit (o.a. opmaak, layout, content), inzet van middelen (o.a. personeel, budget) en functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid). Ondanks dat de beide overige genomineerden een sterke case hadden, stemden de jury en het publiek volgens juryvoorzitter Marcel Borgers ‘unaniem’ op de ‘wekelijkse wokmail’ van Conimex. Maarten Vriesendorp, vanuit Conimex verantwoordelijk voor dit project, ontving de prijs uit handen van Borgers.
Maarten Vriesendorp van Conimex: “Ik ben zeer trots dat de case zoveel enthousiasme teweeg heeft gebracht dat we unaniem gekozen zijn door zowel de jury als het publiek. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat de wokmail abonnee tevreden is en dat blijkt uit de enorme vlucht die ons bestand heeft gemaakt het laatste jaar. De inspiratie en hulp die de wokmail biedt is relevant en het wordt niet te ingewikkeld gebracht. Eigenlijk is het een heel simpel ideetje.”
Conimex startte ruim een jaar geleden met het concept om de ‘woensdag wokdag’ bij een breed publiek onder de aandacht te brengen. De duidelijke nieuwsbrief heeft de beschikking over leuke en goede functionaliteit. Daarbij is er ruimte gecre?erd voor interactie met de klant; een receptenwedstrijd en andere virale marketingtoepassingen zijn hier onderdeel van. De wokmail ontwikkelt zich continue door middel van de inzet van diverse nieuwtjes
Ge?nteresseerden kunnen zich hier gratis abonneren op een wekelijks Conimex wokrecept.
Vooraf had de jury een keuze gemaakt uit de ongeveer zestig inzendingen. In totaal kwamen zes cases in aanmerking voor de Awards. In de categorie email Publishing waren Funda met ‘Funda Coach’, Zwiterleven met ‘ZIN’ en Conimex met ‘de wekelijkse wokmail’ genomineerd. De genomineerden in de categorie E-mail Marketing waren Renault, Transavia/Basiq Air en @home met de campagne ‘Je leven lang internet’.
De winnende case van Transavia/Basiq Air viel op door de sterke integratie van e-mail in de bedrijfsprocessen, waarbij ook nog eens aandacht uitgaat naar creativiteit. Transavia/Basiq Air voert e-mail door in een stappenplan (pre-sales, sales en after-sales) waarbij de klant, als extra service, specifieke e-mailuitingen ontvangt, voorbeelden hiervan zijn meldingen van vertragingen, wegwerkzaamheden rondom de luchthaven etc. Dit is zeer onderscheidend ten opzichte van andere luchtvaartmaatschappijen. Transavia/Basiq Air kan worden gezien als een voortrekker in de luchtvaartsector.
De integratie van e-mail in de communicatiemix leiden bij beiden cases tot een substanti?le verhoging van de omzet.
Bron: Alex Stil Reddion, Beetje eigen pr mag toch wel 😉