Consument gebruikt internet ter aanvulling van traditionele media

1 juli 2004, 20:18

Internet wordt door gebruikers niet zozeer aangewend ter vervanging van de traditionele media (tijdschriften, dagbladen, radio en televisie) als wel ter aanvulling. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Complementarity in consumption of new types across traditional and new media’ in het tijdschrift Journal of broadcasting and electronic media.

Uit het onderzoek blijkt dat mensen die in de traditionele media veel op zoek gaan naar informatie over bepaalde onderwerpen (politiek, sport, financien), ook op het internet zoeken naar dat type nieuws. Hierbij is internet eerder complementair dan vervangend: mensen zoeken de meest geschikte bron voor het vergaren van informatie over een bepaald onderwerp, of dit nu de traditionele of de nieuwe media is. Tot nu toe werd vaak gedacht dat internet de traditionele media zou gaan verdringen.

Bron:

Communicatiesignalen

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!