Consument veelal afkerig van pop-up

28 april 2003, 04:45

Pop-up advertenties wekken in veel gevallen ergernis bij de consumenten. Het gebruik van pop-ups en spam zou zelfs de effectiviteit van een campagne kunnen aantasten. Zo waarschuwt het Amerikaanse onderzoeksbureau PlanetFeedback.

Pop-up advertenties wekken in veel gevallen ergernis bij de consumenten. Het gebruik van pop-ups en spam zou zelfs de effectiviteit van een campagne kunnen aantasten. Zo waarschuwt het Amerikaanse onderzoeksbureau PlanetFeedback.

De onderzoekers signaleren een toenemende populariteit van filters die internetgebruikers op hun systeem installeren om ongewenste reclame uit te sluiten. Deze tendens gaat volgens de onderzoekers in gelijke tred met de populariteit van systemen die tv-reclame screenen. In de Amerikaanse tv-kabel sector maakt 60 procent van de 13 procent tv-kijkers die over de techniek beschikken, gebruik van het reclamefilter voor tv-commercials.

Bron: Online Publishing News via MarketingTribune

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!