Consumententrends 2006

8 augustus 2005, 13:00

Mocht je benieuwd zijn naar de trends van 2006, overweeg dan om het trendcongres voor marketeers op 13 en 14 september bij te wonen. Jaarlijks laten 150 marketeers zich daar informeren over de laatste trends.

Hoogtepunt dit jaar is de komst van Marian Salzman, directeur Brand Futures bij reclamebureau Young & Rubicam, trendspotter en futuroloog. Ze wordt gezien als ??n van de belangrijkste trendspotters van Amerika. De tegenwoordig veelbesproken trend van de ‘metrosexuele man’ (de man uit de stad, met een sterk esthetisch gevoel die veel tijd en geld spendeert aan zijn uiterlijk en levensstijl) werd door haar ge?ntroduceerd.

Metrosexueel of niet, Marco zal gedurende twee dagen dit congres bezoeken en verslag doen op Marketingfacts.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Jonathan Marks

    Very, very disappointed last time I saw one of Marian’s presentations (it was on an Emerce Day) when she came out with the most wierd statements and a very chaotic jumble of “facts” and fantasies. Is it worth 1600 Euro ex BTW to find out if things have got better? Naahh. Trendwatching.com does a much better job.


    8 augustus 2005 om 15:12
    evroekel

    Thanks Jonathan, good to know this. Now I’m extra curious to see Marco his posting on this event 😉


    8 augustus 2005 om 15:23
    DocumentWereld

    Helaas ligt de website er uit…

    Ik had nog even de verschrikkelijke gedachte dat het aan FireFox (groeitrend #1 in browsing) zou liggen, maar gelukkig ook dat schattige Explorer weigert de website te vinden.


    9 augustus 2005 om 05:35
    mangold

    De ‘metrosexuele’ man? Da’s geen trend, maar een door Marian verzonnen marketingdoelgroep.


    9 augustus 2005 om 06:03
    Joke

    Goh, Lamb doet blijkbaar aan zoekmachine spammen en naam-hi jacking aangezien hij de namen van concurrenten in zijn meta-tags zet.

    Maar afgezien van dat moet Jonathan Marian op een slecht moment getroffen hebben. Normaal gesproken een bevlogen en kundig spreker is mijn ervaring. Overigens, wie gaat er nou alleen voor één spreker naar een congres?


    9 augustus 2005 om 19:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!