Contentfilters populair bij ouders

18 maart 2005, 05:00

imageVolgens een Amerikaanse studie van Pew Internet & American Life Projects onder 1.100 ouders met kinderen van 12 tot 17 jaar is het gebruik van contentfilters gestegen van 41% in 2000 naar 54%. Iets meer dan de helft van deze ouders maakt dus gebruik van programma’s als Net Nanny en Cyberpatrol.

Zowel ouders als kinderen zijn van mening dat kinderen online niet zorgvuldig genoeg omgaan met persoonlijke informatie. 65% van alle ouders en 64% van alle kinderen stelt zelfs dat kinderen online dingen doen die hun ouders niet zouden mogen zien. Het hele onderzoek is overigens enkel gebaseerd op de internettoegang thuis en niet op school of internetcafe’s.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!