Conversie-tips

Conversie-tips
,

Normaal komt maar een heel klein deel van de geïnteresseerden door de verkoop-pijplijn. Online gemiddeld bijvoorbeeld maar 2%.  In praktijk staan onze verkoopkanalen dus meer dicht dan open. En toch zeggen de meeste marketeers: “als ik meer omzet wil, dan moet ik harder gaan roepen. Geef mij maar geld om meer klanten te trekken.” Terwijl er zo veel te winnen is door te focussen op de 98% vrijwillige bezoekers die we met lege handen naar huis laten gaan.

Dat kan met een fundamentele aanpak Maar ook met simpele tips en trucs is er heel wat te winnen. Daarom is er een nieuwe Marketingfacts rubriek opgezet. Marketingfacts conversietips.  Hierop zal ik voorlopig elke 2 weken een eenvoudige, direct uit te proberen tip zetten.  Daarnaast zullen we proberen met een aantal bloggers lessen trekken uit winnende campagnes. Als je dus een extreem goede of slechte e-mailcampagne, DM campagne, website of brochure tegenkomt, meldt het dan even Dan kunnen we ‘m fileren!


Delen



Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Zie ook :

    Call to Action: Secret Formulas to Improve Online Results by Bryan Eisenberg, Jeffery Eisenberg.

    Ik heb het boek gelezen. Per hoofdstuk een aantal tips & tricks.

    Moraal van het verhaal : de conversie kan altijd beter en een hogere conversie bereik je door continu te blijven testen.

    geplaatst op
  • Maar hoe ga je testen als het om een tijdelijke actie gaat?

    geplaatst op
  • Tijdelijke acties zet je twee- drie of meerledig op. Na een week A/B testen zal een goed idee kunnen krijgen wat wel en niet werkt. Met de actie met de meeste conversie ga je vervolgens door.

    geplaatst op
  • Lijkt mij zeer interessant!
    Maar van elke 2 weken maar gewoon om de week.

    geplaatst op
  • Ik ben heel erg benieuwd, ik ga het in de gaten houden!

    geplaatst op
  • Overigens hier melden/plaatsen of per email zodat er een nieuw onderwerp voor wordt aangemaakt?

    geplaatst op
  • liefst je goede of slechte e-mailcampagne, DM campagne, website, brochures of andere fileerbare zaken in de comments van de meest recente conversietip plaatsen. Dan pik ik 'm vanzelf op.

    Trouwens, eventueel zal ik andere bloggers benaderen om hun zegje erover te doen. En vrijwilligers zijn natuurlijk helemaal welkom!

    geplaatst op
  • Ja maar daar vervuil je min of meer de discussie rondom de betreffende tip ook mee of verwijder je dan zeg maar de posting om een niue topic aan te maken.

    Zo heb ik nu een mooie recente tip: speel in op het seizoen (of de actualiteit) met een in mijn ogen perfect voorbeeld van een goede campagne en 1 waarbij je ernstige twijfels kunt hebben.

    geplaatst op
  • Ik ben vreselijk nieuwsgierig, ga je posts in de gaten houden en de tips waar mogelijk toepassen. Hoop dat je het doorspekt met praktijk voorbeelden. Leuk dat het eens uitsluitend over conversie gaat.

    geplaatst op
  • Ik mis narrowcasting in je rijtje marketing tools. Juist narrowcasting lijkt mij een zeer geschikt instrument ter bevordering van de conversie. Veel retailers hebben al schermen hangen, deze worden echter niet effectief ingezet, hier is nog een grote slag te slaan!

    geplaatst op
  • @ Jos. Ik heb het boek Call to action besteld. Dank voor de tip. Oh ja en dan een conversie tip: kruip in de huid van je klanten. Ga achter je eigen website zitten (en dan niet 1 keer per jaar - wat al veel is voor sommige marketeers) en ben gebruiker van je eigen product. Kritisch elke keer opnieuw. Het is gewoon praktijk dat veel internet verantwoordelijken niet als een gebruiker hun eigen website bekijken. Het klinkt als een open deur maar ga maar voor jezelf na of ik gelijk heb of niet.... . @ Ewald = Verder ben ik zeer benieuwd naar je tips en ga ze volgen :- ) .

    geplaatst op
  • @ Martin en Jos.
    Meest recente boek van de gebroeders Eissenberg is: Waiting for your cat to bark? Ook zo'n aanrader!
    en voeg dit ook even toe aan je RSS reader: http://www.grokdotcom.com/grokdotcom.rss

    @Kasper: ik zal even contact met je opnemen

    geplaatst op
  • Helemaal top Ewald en ik zie uit naar je conversietips!

    Wellicht volgend jaar niet alleen een Marketingfacts Jaarboek maar ook een Marketingfacts Conversietips uitgeven? ;-)

    geplaatst op
  • @ Marco,
    ik zie dat je erg veel energie hebt opgedaan in je twee weken zonder online oxygene.

    maar bij het woord UITGEVEN heb ik als startende ondernemer vooralsnog de verkeerde associaties.

    geplaatst op
  • Ewald,

    Wat fantastisch om te zien waar je allemaal terug te vinden bent!
    Als ik de site en de reacties zo zie ben ik blij dat het goed met je gaat. Ik zou het leuk vinden als je binnenkort eens wat van je laat horen!!!

    Groet,

    Maarten den Heijer

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.