Corporate DNA onze enige houvast in de toekomst!

13 april 2005, 04:50

Is ?experience economy? de vrolijk klinkende term om tactische veranderingen in de economie aan te duiden of gaat er achter die naam een echte revolutie achter schuil? Dat is de discussie die Imagineering Academy aanzwengelt op haar congres op 21 april in Breda. Imagineering Academy is overtuigd dat het om een diepe verandering in de maatschappij gaat die van bedrijven een nieuwe bedrijfslogica vraagt.

Om de vergelijking te maken met een tennisspel, het gaat deze keer niet om de aanpassing van de materialen van het raket of de hoogte van het net maar om het wegnemen van het net en het raket. Een heel nieuw spel dus, met een hele nieuwe logica. Vandaar ook de titel van het congres: Imagineering Conference: a new enterprise logic: ?managing the heartbeat?. De ?heartbeat?, het corporate DNA, de waarden waar het bedrijf voor staat, dat is onze enige houvast in de toekomst, al de rest zal veranderen wil een bedrijf of organisatie aansluiting vinden in de veranderde omgeving. Dat is de diepe waarheid die schuilgaat achter de prettig klinkende namen van ?experience economy? , ?beleveniseconomie?, ?droommaatschappij?, ?funcky business?, ?attention economy? en zovele andere.

Sprekers die acte de presence geven zijn:

Bernd Schmitt: The Experience Dimension

Chip Conley: The People Dimension

Karim Rashid: The Design Dimension

Brian Elliott: The Communication Dimension

Jo van Engelen: The Values and Innovation Dimension

Diane Nijs: The Integrated Dimension

Er zijn nog enkele plaatsen vrij voor dit congres.

Hans Mestrum
nieuwe media specialist/blogger bij Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!