CPC en CPK Search Advertising gestegen in Q3

CPC en CPK Search Advertising gestegen in Q3

Volgens het DoubleClick’s Search Advertising Trend Report (PDF) zijn zowel de prijs per keyword als de prijs per click in het derde kwartaal van 2005 flink gestegen. Andere jaren stegen de prijzen ook in de maanden voor de feestdagen, maar toen zette de groei veel later in. Het lijkt er dus op dat de prijzen structureel stijgen. Mogelijke ver-klaringen hiervoor zijn de toenemende concurrentie op de duurdere keywords en de toenemende mate waarin Search Advertising voor branding ingezet wordt.

Een andere trend die waargenomen wordt is een stijging in de conversieratio bij advertenties op plaats 2 tot en met 4. De gemiddelde conversie op advertenties op die plaatsen is in slechts enkele maanden bijna verdubbeld.

Dit wordt volgens de onderzoekers veroorzaakt doordat goed presterende advertenties door de steeds hogere concurrentie van de eerste plaats worden gestoten. Deze advertenties blijven op de iets minder hoge plaatsen goed presteren en trekken zo de conversiepercentages van die posities omhoog.

image

 

image

Via: eMarketeer


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.