Cup-a-Soup game meer dan 125.000 keer gespeeld
De Soup-a-Challenge game is na 5 weken door 70.000 unieke spelers ruim 125.000 gespeeld en daarmee succesvol volgens Sander Kroeze, brand manager Cup-a-Soup. De game maakt onderdeel uit van een crossmedia campagne van Cup-a-Soup, waarbij de aankoop van een Cup-a-Soup actieverpakking extra winstkansen geeft.
Cup-a-Soup heeft het bekende Spiraal Spel in een nieuw jasje gestoken. Op www.cupasoup.nl worden spelers uitgedaagd om de Soup-a-Challenge te spelen. De speler dient de haak zodanig te bewegen dat hij de spiraal niet raakt. Uiteraard wordt het voor de speler steeds moeilijker gemaakt en dient men, met behulp van Cup-a-Soup, “scherp en alert” te blijven. Raakt men de spiraal dan verliest men ??n credit en haalt men de finish dan heeft men altijd prijs. De winnaars met de hoogste score worden dagelijks om 16:00 bekend gemaakt.
De speler wordt op twee manieren getriggerd credits te verzamelen. De eerste manier is door middel van een unieke code die vermeld staat op de actieverpakking van Cup-a-Soup. Met behulp van deze code ontvangt men extra credits en dingt men mee naar de weekprijzen. Daarnaast kan men extra winstkansen verzamelen door anderen tijdens het spel uit te dagen. Dit heeft ervoor gezorgd dat na 5 weken 117.000 uitdagingen per e-mail zijn verzonden.
Sander Kroeze, brand manager Cup-a-Soup: “Cup-a-Soup geniet een uitstekende naamsbekendheid onder de Nederlanders, maar in de zomerperiode blijft het daadwerkelijk gebruik achter. De virale marketing campagne mobiliseert de doelgroep, vrouwen in de leeftijdscategorie van 35 ? 55 jaar, met een verslavend en eenvoudig spelletje en versterkt de merkbeleving van Cup-a-Soup. Aangezien ruim 75% van de vrouwen online spelletjes speelt sluit deze viral game uitstekkend aan bij de doelgroep. Het effect van deze virale marketing campagne is krachtig en voor Cup-a-Soup zeer geschikt gebleken.”
Bron:
Aleen erg jammer de de winnaars van de TV nog steeds (tis nu 5 oktober) op hun prijs zitten te wachten. FF scherp blijven is er bij unilever niet echt bij!
game
ik weet het niet
cup of soup
happy and blij
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!