Customer Management 2.0 - Trends en stellingen

Customer Management 2.0 - Trends en stellingen

Omdat het Viral Friday is en als aanvulling op de slides van Raimo over Retail ontwikkelingen. Atos Consulting houdt jaarlijks een bijeenkomst voor relaties rondom een actueel thema. Dit jaar ben ik ook bij de organisatie betrokken en is als thema gekozen; "Customer Management 2.0". Trends worden door interne en externe experts (zoals Egbert-Jan van Bel) besproken aan de hand van stellingen. Meer informatie over de bijeenkomst is hier te vinden.

Voor de promotie van de bijeenkomst is een viral geproduceerd, waarin trends rondom Customer Management 2.0 aan bod komen en de te bespreken stellingen worden ingebracht.


Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Dacht even dat ik een Nokia Nseries filmpje ging bekijken vanwege de muziek. Erg mooie samenvatting. Goed gekozen vorm zo een filmje.

    geplaatst op
  • Nice music en leuke stellingen, not bad!

    geplaatst op
  • Stelling 1: Een eigen online community met je klanten is economisch niet levensvatbaar.

    ONEENS -> Je kunt best economisch verantwoorde eigen online communities bouwen, het is alleen niet altijd de meest voordelige keuze.

    Stelling 2: Je moet al je informatie openstellen voor klanten en met (wiki) technologie laten groeien en verbeteren.

    ONEENS -> Er valt veel te winnen met het openstellen van je informatieprocessen, maar het is onzin om meteen maar álles open te gooien.

    Stelling 3: Producten die door en voor klanten zijn ontwikkeld verkopen beter.

    EENS

    Stelling 4: Als je self service wilt laten slagen moet je andere kanalen minder aantrekkelijk maken.

    ONEENS -> Je moet nooit iets minder aantrekkelijk maken.

    Stelling 5: Transparantie in prijzen en kosten is de doodsteek voor onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde.

    ONEENS -> Transparantie en prijzen en kosten maakt het juist bijzonder noodzakelijk om je bedrijf op andere gebieden te onderscheiden.

    Stelling 6: Geef de klant zo min mogelijk kanaalkeuzes: keuzes zijn verwarrend voor de klant en duur voor de organisatie.

    ONEENS -> Bied elke economisch verantwoorde kanaalkeuze waar de klant naar vraagt. De klant raakt pas in verwarring als je zijn kanaalkeuze niet aanbiedt (en hij dus geforceerd wordt om een alternatief te kiezen).

    geplaatst op
  • Opvallend dat consultants conclusies en aanbevelingen hebben over iets wat nog helemaal niet bewezen is. Social Commerce is zeker een kans, maar wie heeft hier nu eigenlijk ervaring in, helemaal niemand toch? Het is echt nog pionieren, uitproberen en lef hebben. Ik kan me goed vinden in Carl zijn kritiek, deze Atos presenatie is toch wel een beetje onder de maat en volstrekt voorbarig.

    geplaatst op
  • @Aldo: dank voor je input. Ik zie de reactie van Carl zeker niet als kritiek maar meer als discussie. Stellingen worden geponeerd (bewust prikkelend om discussie te genereren) en daar kun je het mee eens of oneens zijn, prima. Is ook de opzet, naar mijn mening. Er is verder wel degelijk meer ervaring op dit gebied dan dat in de openbaarheid komt, diverse organisaties zijn klaar met het pionieren en maken zich op om een stap verder te gaan. En waarom zou een adviesbureau dat geheel of zijdelijks betrokken is bij implementatie/uitrol van dergelijke concepten hier geen mening over mogen hebben?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.