Dagblad van het Noorden start nieuwslog

Dagblad van het Noorden start nieuwslog
, Upstream
@marcoderksen

Dagblad van het Noorden verandert zaterdag zijn website. Wat ze gaan doen is volgens Henk Blanken simpel, niet wereldschokkend maar hartstikke consequent: “We brengen het regionale nieuws kort, en snel, en we geven de lezers enige controle over onze website: hij stelt zijn eigen voorpagina samen. Bovendien kan iedereen vanaf zaterdag op al het nieuws reageren. Pas achteraf kijken we mee.”

De nieuwe website - waarvan het concept per zaterdag ook door de Leeuwarder Courant wordt gebruikt - noemen ze een ‘nieuwslog’, een kruising tussen een weblog en een nieuwssite.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • De onderstaande e-mail die ik vanmiddag naar Vodafone stuurde spreekt voor zich:

    “Ik ben niet bereikbaar, het netwerk ligt eruit op de avond dat ik dienst doe als spoed internist voor het Martini Ziekenhuis. Ik begrijp dat dit samenhangt met uw klantenactie waarbij nu kennelijk het de moeite waard vindt om de patiëntenzorg in gevaar te brengen. Ik was namelijk vanmiddag niet bereikbaar voor de centrale van ziekenhuis toen er zich een spoedgeval voordeed. Omdat ik voor mijn diensten en oproep afhankelijk ben van uw netwerk dat nu dus niet betrouwbaar blijkt te zijn, wil ik graag dat u mijn abonnement opheft zonder financiële consequenties, zodat ik terug kan gaan naar een meer betrouwbare KPN.
    dr. K. hoogenberg, dienstdoend internist Martini Miekenhuis zaterdag 15”

    Ik denk dus dat de mobiele provider zich niet gerealiseerd heeft dat zij met een actie het zakelijk gebruik van het mobiele telefoonverkeer in gevaar brengen, dit getuigt niet van maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef maar meer van een hoog ‘Veronica’ gehalte (je bent jong en je wilt wat, daarvoor een leuke actie om lekker veel en gratis te kletsen) van deze mobiele telefoon provider.
    Klaas Hoogenberg,
    Haren, Groningen

    geplaatst op
  • Ronduit vreselijk. Voor de patiënt en voor u als arts.

    Ik vind het goed dat u dergelijke zaken bekend maakt op een marketingblog en hiermee wellicht een discussie aanzwengelt over de maatschappelijke consequenties van bepaalde marketingacties.
    Een netwerk dat eruit ligt, kan het verschil uitmaken tussen leven en dood. Maar er zijn meer acties die iemands veiligheid en/of leven in het geding brengen. De overdaad aan billboards bijvoorbeeld brengen de verkeersveiligheid in het gevaar en de steeds hardere reclames voor geneesmiddelen die zonder recept te krijgen zijn, dragen er aan bij dat mensen zich letterlijk ziek slikken.
    Misschien moet er een soort van platform komen waar marketeers informatie kunnen vinden over mogelijke negatieve gevolgen van bepaalde acties of moeten bepaalde zaken gewoon verboden worden met het oog op de veiligheid.

    PS: ik denk dat uw mail in de verkeerde rubriek is beland en thuishoorde bij het item: " Vodafone's traktatie is niet lekker"

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.