Dagbladen vs. nieuwssites, wie wint de strijd om de lezer?

Dagbladen vs. nieuwssites, wie wint de strijd om de lezer?

Arnoud Wokke, student journalistiek aan de Hogeschool Windesheim in Zwolle, heeft een interessante scriptie (of eigenlijk een reflectie-werkstuk) geschreven over de strijd tussen dagbladen en nieuwssites. Naast een algemene beschouwing is vooral de vergelijking tussen Nu.nl en Metro, Geenstijl.nl en Telegraaf en Marketingfacts.nl en Financieel Dagblad leuk om te lezen. Een hele eer om vergeleken te worden met het FD maar erg realistisch is het niet. Marketingfacts.nl is, in tegensteling tot dagbladen en veel nieuwssites, meer gericht op een specifieke doelgroep waardoor zowel vergelijk in bereik als vergelijk in onderwerpen niet mogelijk is. Een vergelijking met vakbladen als Adformatie, Emerce en Tijdschrift voor Marketing had meer voor de hand gelegen.

De scriptie is hier en hier (na registratie) te downloaden.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Ik geef je volledig gelijk, maar helaas was dat in de opzet van het werkstuk slecht mogelijk.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.