David Barens (Anyone?): “Jongeren zijn bannerblind geworden”
David Barens doet de digitale marketing van klanten zoals ING. Met Ondertussen.nl specialiseert hij zich bovendien in jongerenmarketing.
“Voor elke tak van marketing is tegenwoordig een bureau of afdeling”, weet de ondernemer achter het bureau Anyone?.
Barens vindt dat er relatief weinig moeite wordt gestoken in goede content voor jongeren tussen de 16 en 24 jaar. Zijn website Ondertussen.nl had in mei 1,1 miljoen jonge bezoekers en is inmiddels goed voor een omzet van enkele tonnen.
En daar hebben ook adverteerders oren naar, want “We weten hoe we het publiek aan ons moeten binden”, zegt Barens die veel doet met sociale media.
Bannerblind
En dat gaat veel verder dan een banner op een website. “Mensen zijn inmiddels bannerblind”, zegt Barens. “Maar voor relevante content hebben ze wel oog.”
Dat is volgens Barens inhoud die aansluit op wat jongeren zoeken, van een merk dat daarbij past. Reclame bevat altijd ‘manipulatieve elementen’, maar met een redactioneel sausje wordt het desondanks interessant.
“Als bedrijven zelf hun advertenties schrijven, kan ik ze op een briefje geven dat het niet gelezen wordt.”