De wijze marketinglessen van Basic-Fit

Drie tips van marketingbazen (4): Erica van Vonderen-Hahn

De wijze marketinglessen van Basic-Fit

Go for it! Hoe inspireer je iedereen om fit te worden, op welke manier dan ook? In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering staat Basic-Fit en 'marketing talent of the year' Erica van Vonderen-Hahn centraal.

Les 1: Wees duidelijk

Keep it simple en focus je op de goede uitvoering. "Maak dingen niet onnodig ingewikkeld." Zorg voor een duidelijke call-to-action en zeg waarvoor je staat, zodat consumenten dat ook kunnen begrijpen.

"Als je geen keuzes durft te maken, zul je nooit het verschil kunnen maken"

Les 2: Weet waarin je excelleert

Focus je op je sterktes. Het model van Treacy en Wiersema hanteert drie waardestrategieën waarbij 'operational excellence' het beste bij Basic-Fit past. "Aan het einde van de dag, als we een keuze moeten maken, dan kiezen wij altijd voor operational excellence."

Les 3: Wees compromisloos

Je moet er écht voor de volle 100 procent voor gaan. "Het bedenken en opzetten van campagnes moet geen 'heidagen' worden waarin maar input wordt gegeven tot het uiteindelijk een compromis-campagne wordt. Als je geen keuzes durft te maken, zal het nooit een opvallende campagne zijn en zul je nooit het verschil kunnen maken."

Bekijk ook de drie marketinglessen van Maurice Barten (Jumbo)Astrid Kortekaas (Diergaarde Blijdorp) en Ferry Buitenhuis (Hema).

Big Shots is een online video-agency uit Amsterdam die werkt volgens het credo 'Make It Worth Sharing'. Onderverdeeld in de specialisaties Campagnes, Series, Corporate en We Explain, biedt Big Shots bureaus, merken en publishers creatieve en onderscheidende films en series, gemaakt voor het digitale tijdperk. Meer zien? Check Bigshots.nl

NIMA Young Professionals inspireert young marketingprofessionals onder andere door een kijkje in de keuken van A-Merken tijdens de Top Marketing Tours-events. In 2019 zijn ze te gast bij Hema, Blijdorp, Jumbo, Nationale Nederlanden en KLM. Lid worden, en hun evenementen bijwonen? Check NIMA.nl.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.