De één z’n dood …

10 januari 2005, 19:32

Er zijn flink wat bedrijven die, na de tsunami-ramp in Azië, een Giro 555 banner op hun homepage hebben geplaatst. Sommigen hebben dit zelfs zo groots aangepakt dat ze daardoor ongetwijfeld omzet zijn misgelopen. Maar er zijn er ook een paar die de ramp schaamteloos voor marketingdoeleinden inzetten.

De actie van Ilse (voor elke zoekopdracht storten we één cent) riekte bijvoorbeeld al naar misbruik. Maar wat het Enschedese DMX Zone nu doet, is ronduit schandalig: ze spammen hun complete adressenbestand met de aanmoediging om vooral veel extensies te kopen, omdat 20% van hun winst naar Azië gaat (met andere woorden: 80% van de extra gegenereerde verkoop steken ze in eigen zak).

Wie heeft er meer voorbeelden van dit soort schaamteloze meelift-marketing?

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!