De prijs van instant satisfaction

11 mei 2005, 11:00

De hybride Toyota Prius blijkt in Amerika bijzonder gevraagd te zijn. Dit gecombineerd met het feit dat Toyota de vraag niet aan kan, leidt tot het vreemde verschijnsel dat de tweedehands versie van een Toyota Prius hoger kan zijn dan een spiksplinter nieuwe. Een verschil dat kan oplopen tot $3000. Het genot van een nieuwe Prius met een lange levertijd, weegt voor de aankopers blijkbaar niet op tegen de instant satisfaction van een tweedehands versie.

Hetzelfde verschijnsel deed zich eerder voor bij de Volkswagen Beetle en de Chrysler PT Cruise, aldus Adfreak. Op zich zou je zeggen dat het Toyota blij is met de enorme vraag, maar de verkoop van een tweedehands Toyota levert het automerk niets op.

Bron: Detroit Free Press

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!