De toekomst van de krant

25 mei 2005, 09:03

De toekomst van de krantGisteren hield het Bedrijfsfonds voor de Pers een bijeenkomst over de toekomst van de krant.

Allereerst presenteerde de Toekomstraad, een onderdeel van Communicatiebureau LocalWorld, het rapport Visies en ideeen over media en mediagebruik (pdf).

Vervolgens deed Peter Olsthoorn verslag van het onderzoek door Netkwesties naar pers en nieuwe media, dat geresulteerd heeft in een zeventiental artikelen die hier zijn te vinden.

Tot slot vergeleek Mark Deuze, assistant professor afdeling Communications van de Indiana University (USA), bevindingen inzake journalistiek in het elektronische tijdperk in Nederland en Amerika. Zijn verhaal is zowel in het Nederlands (pdf) als in, iets uitgebreidere vorm, in het Engels (pdf) beschikbaar.

Via: internetjournalist

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Anne

    Ja, dit zijn de dingen die we lezen willen! Dank Marco voor het verwijzen naar o.m. die 17 interessante artikelen!


    25 mei 2005 om 10:45
    media

    Graag gedaan Anne, maar eerlijk is eerlijk, ik werd er weer op gewezen door de internetjournalist 😉


    25 mei 2005 om 11:27
    BasW

    Jemig, één van mijn nieuwe sites wordt genoemd, wordt ik tenminste door iemand serieus genomen!


    25 mei 2005 om 12:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!