De toekomst van winkelen

De toekomst van winkelen

De toekomst van winkelen

Born05 Media heeft een interessante demo over de future of shopping online staan. Uitgangspunt in de demo is dat Radio frequency identification (RFID) niet over technologie gaat maar over experience (via: Frank-ly).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Mooi filmpje! Ik denk alleen dat de consumenten van de toekomst hun eigen displays gewoon thuis laten, en in de winkel van de op de karretjes gemonteerde displays maken (na zichzelf te hebben geïdentificeerd met RFID).

    Daarnaast is het winkelwagentje in het filmpje wel erg leeg, als Ilona bij de kassa afrekent. ;-)

    geplaatst op
  • Goede film > als dit weer meer de werkelijkheid wordt kunnen we weer wat af van de 'enge' focus op prijs...

    Ik ben het eens met Carl dat de display veels te groot is om mee te sjouwen: wellicht kun je een 'pinpas' met al je persoonlijke info uit de thuisdsiplay halen en in de winkeldisplay steken.

    Daarnaast vraag ik me af of je ook zou kunnen kiezen voor de optimale / snelste route door de winkel en een uitgebreidere route waar je wellicht ook nog verrast kunt worden onderweg. Als je te veel de consument probeert te sturen d.m.v. boodschappenlijstjes zie je wel dat lastig wordt op hem impulsaankopen te laten doen. Bij Albert.nl gebeurt hetzelfde. En hoe meer impulsaankopen hoe voller de klant.

    geplaatst op
  • Inderdaad erg leuk gemaakt...mooie voorstelling van wat er kan. Ben benieuwd als ik met mijn karretje te dicht bij iemand sta of mijn producten van zijn of haar boodschappenlijstje af gaat ;-)

    geplaatst op
  • Eindelijk eens een uitleg vanuit de klant ipv vanuit de techniek. Dat helpt goed om zaken duidelijk te kunnen maken bij de beslissers die minder verstand van techniek hebben. Eén minpuntje, die demo is vermoeiend traag ;-)

    geplaatst op
  • Wat mijn nou ook zo handig lijkt is een koppeling met je koelkast en voorraadkast, die gelijk ziet dat je bijvoorbeeld nog maar een pak melk hebt of dat je yoghurt morgen over datum is. En als we dan toch in idealen aan het denken zijn: waarom wordt het niet gelijk besteld bij jouw winkel (na jouw goedkeuring uiteraard) en kun je dan zelf een datum aangeven wanneer het gebracht moet worden. Dat lijkt mij nou ideaal.. :-)

    geplaatst op
  • Sorry hoor, maar als regelmatige gebruiker van Albert.nl kan ik me niet voorstellen dat ik ooit op deze manier boodschappen ga doen. Als ik thuis (of waar dan ook) toch al een lijstje met boodschappen ga invoeren in een systeem, dan laat ik het ook thuis bezorgen. Waarom nog naar een fysieke winkel?

    De aanbiedingen krijg je ook op de computer, spullen zijn net zo vers en je hoeft je niet meer rot te sjouwen met alle boodschappen.

    geplaatst op
  • Er is inderdaad geredeneerd vanuit de gebruiker, iets wat (mijn inziens nog) te weinig wordt gedaan met RFID. Technologisch gezien hoeft RFID zich niet meer te bewijzen. Er is zoveel mogelijk. Het is zaak om op korte termijn met ontwikkelingen te komen, waar de (eind)gebruiker iets aan heeft. Als de consument het nut gaat zien van RFID, zal eerder door het bedrijfsleven worden geinvesteerd in (het meest lastige en kostbare) de infrastructuur voor deze 'nieuwe' technologie. Natuurlijk nadat is gebleken dat RFID geen risico is voor de gezondheid (opwarming organen e.d. door straling) en er goede privacy afspraken zijn gemaakt.

    Er zal altijd behoefte blijven aan fysieke winkels, omdat de winkel (voor veel mensen) een belangrijke sociale plaats blijft (blijkt uit ons onderzoek). In de demo wordt aangestuurd op de (mogelijke) voordelen die een gebruiker kan hebben als RFID de winkels gaat betreden. Iets wat onoverkomenlijk is. RFID biedt namelijk enorme voordelen voor Space Management en biedt enorme perspectieven wat betreft Marketing en Marktonderzoek. Zeker met de nieuwe ontwikkelingen van plastic RFID tags, die in het produktieproces sneller (en goedkoper) op producten geplaatst kunnen worden, lijkt niets RFID meer in de weg te staan.

    Althans, alleen de implementatiekosten en goede funtionaliteit voor de eindgebruiker...

    Groet,

    Rogier IJzermans
    Born05 | Media

    geplaatst op
  • Dat ding is echt beeest.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.