Deelauto community MyWheels zet in op een “af-en-toe-auto” strategie

Deelauto community MyWheels trapt de zomer af met een nieuwe mediabrede campagne door te mikken op de zogenaamde moderne mobiliteitsmix.

25 juni 2024, 10:53 1242 x gelezen

Je eigen auto delen of onderdeel zijn van een autodeel community (car-share branche). Het is een trend die vooral niet minder zal worden de aankomende jaren. In de car-share branche is MyWheels nu de grootste aanbieder van Nederland. De nieuwe mobiliteitsmix die centraal staat in hun nieuwste campagnestrategie nemen we in dit artikel onder de loep.

Credits

Strategie en concept: Sicco Beerda & Joost van Rooij

Doelstelling

Het stimuleren van fietsen en treinen. De deelauto’s presenteren als de beste auto voor af en toe. Deelauto’s dus als ideale af-en-toe-auto’s.

Uitwerking

Deelauto community MyWheels trapt de zomer af met een nieuwe mediabrede campagne. Met een afwijkende mediastrategie (voor het eerst in jaren weer offline) en gebaseerd op een nieuw klantinzicht: MyWheels deelauto’s als aanvulling op de moderne mobiliteitsmix. In verschillende scenario’s leggen MyWheels leden uit hoe én wanneer ze deelauto’s gebruiken: “In de stad fiets ik, naar logische bestemmingen neem ik de trein en op gekke tijden of naar het buitengebied boek ik een MyWheels.”

Oordeel

MyWheels kent een enorme community én ook het grootste aanbod van elektrische deelauto’s van Nederland. Dit in combinatie met de groep van rond de 800 vrijwillige sleutelfiguren maakt het voor het bedrijf mogelijk om heel veel mensen op een milieuvriendelijke en kostenefficiënte manier van auto’s te laten genieten. Zonder er één te bezitten. Met name in de grote steden een concept dat ontzettend aanslaat. En ook iets dat voor bedrijven als muziek in de oren klinkt.

Achterliggende idee van MyWheels; je hebt maar 1 miljoen auto’s nodig om Nederland mobiel te houden. Om dit te kunnen realiseren willen ze meer en meer deelauto’s aanbieden. Door bovengenoemde nieuwe campagne lijkt het erop dat ze een juiste marketing snaar weten te raken. Want ‘allround’ mobiliteit van mensen, liefst op een duurzame manier, is iets dat veel mensen bezig houdt. Ook op zakelijk gebied. Door te mikken op de zogenaamde moderne mobiliteitsmix zet MyWheels opnieuw een stap in hoe (b2b) marketing en mobiliteit een goed werkende kruisbestuiving kan zijn.

Deelauto community MyWheels zet in op een “af-en-toe-auto” strategie

 

 

Imke Walenberg
Hoofdredacteur Marketingfacts bij BBP Media

Sinds mei 2024 is Imke Walenberg de nieuwe hoofdredacteur MarketingFacts. Met meer dan 15 jaar kennis en ervaring op contentgebied – zowel aan de PR, Communicatie als ondernemerskant, weet ze waar ze het over heeft. Haar Bachelor Taal & Cultuurstudies en Master (Mediëvistiek) behaalde ze aan de Universiteit Utrecht. Naast hoofdredacteur MarketingFacts is Imke ook oprichter en eigenaar van lifestyle platform Daily Cappuccino. Voor dit platform werkte ze samen met merken als Philips, Center Parcs en Gazelle. Op automotive gebied heeft ze een flinke staat van dienst, met samenwerkingen met o.a. Volvo, Suzuki, Renault en Volkswagen. Ook was Imke verbonden als eindredacteur/contentadviseur bij EEN Media in Amsterdam en doceerde ze Digitale Marketing, Ondernemerschap en E-commerce aan de Hogeschool TIO in Utrecht.

Categorie
Tags

Plaats reactie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!