Didy Bos (Greenchoice): ‘Wij willen de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland zijn’

(Serie) Interviews met winnaars van de Digital Excellence Monitor 2021

Didy Bos (Greenchoice): ‘Wij willen de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland zijn’

In het kader van de Digital Excellence Monitor 2021 interviewen we de winnaars in de verschillende branches: in deze aflevering spreek ik met Didy Bos, senior online marketeer bij groene-energieleverancier Greenchoice. Zij gaat in de energiebranche aan kop. Een gesprek over winnen, kleine spelers met focus, als marketeer goed kijken hoe je altijd waarde toevoegt voor de klant en nog veel meer.

Over de Digital Excellence Monitor 2021

Met de Digital Excellence Monitor kunnen management- online marketing- en optimalisatieteams zien waar ze staan in de digitale arena op online klantervaring en deze vergelijken op brancheniveau. Hoe presteer je ten opzichte van jouw directe concurrentie? En ten opzichte van de nummer één? Voor de Monitor 2021 heeft WUA de online klantervaring en online salesperformance onderzocht in 26 unieke customer journeys in Nederland. De onderzoeksperiode is augustus 2020 - juli 2021, meer dan 14.000 consumenten namen deel. De volledige ranking van 137 websites is na registratie hier te bekijken.

Take-outs & Insights: Wat levert kijken en luisteren jou op?

Als Marketingfacts-lezer is jouw tijd kostbaar en schaars, dus ik ga je met een heuse bulletlist vertellen waarom het interessant is om dit interview te bekijken en te beluisteren. Natuurlijk laat ik ook interessante, zeer waardevolle informatie achterwege in onderstaand lijstje: waarom zou je anders nog kijken en luisteren? Ok, komen ze:

  • Hoe combineer je de duurzame missie om klanten gelukkig te maken, door tegelijkertijd de klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland te willen zijn?
  • Wat is Greenchoice van plan met het ondersteuenen van voedselbossen?
  • Hoe genereer je klantwaardering terwijl je (tegengesteld aan het businessmodel), tegelijkertijd klanten wil helpen met energie besparen.
  • De unieke organisatie van customer experience als aandachtsgebied in een subteam onder marketing: hierdoor ligt customer experience aan de basis van alle digitale activiteiten.
  • Hoe het kan dat Greenchoice het als 'kleine speler' op online customer experience weet te winnen van energiereuzen als Essent, Vattenfall en Eneco? Volgens Bos zit het 'm in de slagkracht van een kleinere organisatie én in het sterke merk van Greenchoice. Beperktere middelen leiden in dit geval tot scherpere keuzes en tot focus.
  • Denk goed na en maak een bewuste keuze (in alles wat je doet): wat heeft echt relevantie voor de klant en wat is gewoon leuk voor jou persoonlijk, als online marketeer?
  • Volgens Bos is het heel belangrijk om de juiste mensen de juiste dingen te laten doen. Je hoeft niet altijd alles zelf op te pakken: doe het samen!

Kijken: Video

Luisteren: Soundcloud & Spotify

WUA Global · DEM 2021 - Didy Bos (Greenchoice): "Wij willen de klantvriendelijkste energieleverancier zijn"

Dit interview is ook beschikbaar op Spotify, als een speciale editie van de Digital Excellence podcast.

Credits afbeelding: greenchoice, licentie: Alle rechten voorbehouden

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.