Digitale marketingtransformatie anno 2015 #ADV
‘Business Goes Digital’ symposium door Nyenrode Marketing Society
Uit diverse onderzoeken blijkt dat het aandeel van digitale marketing in het gemiddelde 2015 marketingbudget flink gaat stijgen. En met goede reden: consumentengedrag en technologische mogelijkheden veranderen met de dag. Bedrijven hebben geen andere keuze dan te blijven investeren in technologieën om steeds meer data-gedreven en klantgericht te worden. Wat nu?
Business Goes Digital
Op 10 juni, van 17.00 – 22.00 te Nyenrode Business Universiteit, organiseert de Nyenrode Marketing Society het ‘Business Goes Digital‘-symposium voor marketeers die niet alleen de noodzaak voelen om te digitaliseren, maar ook de wil hebben om deze stap vooruit daadwerkelijk te zetten en hun klanten mee te nemen op een digitale reis.
Business Goes Digital werpt een licht op de strategische en technologische factoren die het succes van klantcommunicatie bepalen. Het einddoel? Een excellente beleving voor je klant en het optimaliseren van je digitale business.
6 digitalmarketingexperts aan het woord
Steven van Belleghem – veelgevraagde spreker, opinie leider, expert op gebied van digital marketing en schrijver van drie bestsellers
De consument wil steeds meer en de trend van morgen is, voor je het weet, de trend van gisteren. De klant centraal stellen houdt in dat er geïnvesteerd dient te worden in de technologieën en interfaces die dat mogelijk maken. Het doel? Customer Centricity leidt ‘verkopen zonder te hoeven verkopen’, wat tot op de dag van vandaag voor de meeste marketeers toekomstmuziek blijft. Steven van Belleghem neemt de gasten van Business Goes Digital mee naar de fascinerende wereld van Marketing 2020: de trends, nieuwe inzichten en sprekende voorbeelden van hoe marketing verder digitaliseert. Steven is de schrijver van drie bestsellers en een veelgevraagd spreker over de toekomst van digital marketing. |
Matthew Banks – VP, global lead customer experience management – Oracle
Voor veel bedrijven is de transformatie naar hun nieuwe, digitale ‘ik’ een kwestie van survival-of-the-fittest. De vraag van klanten om een nieuwer, beter en sterkere versie van het bedrijf online staat buiten kijf. De strategie is uitgezet in de boardroom, maar hoe zorg je voor een succesvolle implementatie van die digitale transformatie? Matthew hield vorig jaar tijdens het Business-Goes-Customer-Experience symposium een adembenemend verhaal over customer experience als nieuw middenpunt in ons denken. Dit jaar spreekt hij over digitale transformatie, de eigenschappen van succesvolle digitale leiders en de oplossing om het gat tussen strategie en executie te overbruggen in jouw digital business. |
Vincent van den Boogert – directeur particulieren – ING Nederland
In 2011 had ING nog 11 miljoen klantbezoeken op de ING app. In 2014 is dit getal exponentieel gestegen tot 500 miljoen. Daarnaast ziet de ING dat hun klanten ook de relatie met de bank naar het online domein brengen: van de miljard klantcontacten die worden voorzien in 2015, is 97% digitaal. Dit vraagt om andere competenties binnen Nederlands grootste bank. Vincent komt vertellen hoe ING aan de slag gaat met gedrag kunnen meten en voorspellen, en de proposities op basis hiervan aan te passen. Vincent doorliep verschillende functies bij ING in binnen- en buitenland en werd in 2010 directeur Marketing bij de bank. Sinds vorig jaar is hij directeur Particulieren bij ING Nederland. |
Gopesh Raichura – Oracle marketing cloud evalgelist
De marketeer van nu excelleert door een zo persoonlijk mogelijke customer experience te kunnen leveren over alle denkbare kanalen – om de ideale klant die als brand advocate voor jouw merk kan optreden te vinden en aan je te binden. Een aanpak gedreven door data dient centraal te staan in een succesvol marketing programma, om dat niveau van persoonlijkheid te bereiken. Gopesh zal vertellen hoe je al je klantdata kunt verzamelen, verrijken en analyseren door middel van slechts één data management platform. Dit vormt de hoeksteen voor iedere digital business om duidelijke marketing acties te distilleren en de best mogelijke customer experience te leveren aan klanten. |
Arnoud Koek – business consultant – verint systems
Klantenservice is tegenwoordig niet langer een nice-to-have, maar een must om de klant tevreden te houden en de concurrentie bij te benen. Maar hoe zet je die klantenservice in als een effectieve marketingtool? De transitie van Customer Experience naar Customer Engagement biedt organisaties de kans om met hun klantenservice een waardevolle band op te bouwen met de klant. Arnoud, co-founder van de Klantenservicefederatie en de Stichting Nationale Contact Center Awards, zal vertellen over hoe Engagement Analytics en Customer Analytics in een omni-channel omgeving kunnen helpen met de creatie van echte Customer Engagement, en welke tools de organisatie in kan zetten om dit te bereiken. |
Rob Manhoudt – commercieel directeur Nederland – Procter & Gamble
50% van alle offline aankopen wordt beïnvloed door online informatie. De beweging naar een omnichannel leven heeft ertoe geleid dat ook de fysieke, de digitale en de mobile shopping omgevingen als één vloeiend geheel ‘seamless’ moeten functioneren om de consument te overtuigen een merk, product of dienst te kopen. Rob is ruim 15 jaar werkzaam bij P&G. Hij vervulde diverse commerciële en marketing functies binnen en buiten Nederland. Recent leidde hij onder meer de lancering van Ariel 3-in-1 Pods (winnaar FoodAward 2014) en was hij verantwoordelijk voor de introductie van Mr.Proper in Nederland. Hij zal vertellen over zijn efforts om zijn bedrijf – wies producten een belangrijk onderdeel van ons dagelijks leven uitmaken – elke dag klein beetje digitaler te maken. |
Dagvoorzitters
Petra Grijzen – Tv- en Radio BNR presentatrice | Patrick Stal – Sr product marketing manager TomTom |
Praktische informatie
- Datum: woensdag 10 Juni 2015
- Tijd: 17.00 – 22.00 (borrel in de Nyenrode Zolderbar tot 00.00)
- Locatie: Nyenrode Business Universiteit
- Informatie en aanmelden: website van het event
Aanmelden via Marketingfacts met 20 procent korting!
Markeitngfacts mag als exclusief mediapartner van Nyenrode Marketing Society aan haar lezer 20 procent korting op de toegangskaart bieden! Om van de korting gebruik te maken kies ‘Lezer marketingfacts’ in de ticketshop en vul de kortingscode ‘MF-NYENRODE‘ in.