DM budgetten in Engeland opnieuw gestegen

21 februari 2006, 21:48

Volgens een nieuwsfeit van adforesult zijn de uitgaven voor mediareclame in Engeland met 17 procent gedaald. Maar de online marketing budgetten zijn 20% gestegen. Opvallend is dat budgetten voor fysieke DM eveneens zijn gestegen, “omdat de scheiding tussen klassieke en online dm steeds verder vervaagt”. Een op de drie bedrijven heeft de dm-budgetten voor 2006 verhoogd.

In Nederland wordt het grootste gedeelte van het dm-budget gereserveerd voor post (27%).

Maar het zou mij verwonderen als de uitgaven voor fysieke DM in Nederland ook gaan stijgen. Zo hoor ik de laatste tijd van verschillende kanten over de opmars van het (ongeadresseerde!) sealpack. Het wekelijkse stapeltje folders schijnt steeds uitgebreider aandacht te krijgen van de gezinnen die geen opt-out sticker op hun brievenbus hebben geplakt.

Maar dit ongeadresseerde reclame-drukwerk is veel goedkoper dan geadresseerde post. Zo geredeneerd zullen de budgetten voor fysieke DM in Nederland alleen gaan stijgen als de papierprijs verder stijgt.

Ewald Verhoog (41) is oprichter van het Canicas. Canicas is Spaans voor knikkers en heeft als werkterrein: marketing strategie - marketing tactics - marketing operations en marketing intelligence. Wij helpen onze klanten bij het ontwikkelen en implementeren van de (interactieve) marketing & sales strategie. In Nederland loopt Canicas voorop op het gebied van Persuasion Architecture (Futurenow): basisprincipe is dat de 'gemiddelde' klant niet bestaat. Ieder type klant vraagt om een eigen aanpak, en het internet leent zich hier perfect voor. De meeste klanten maken kennis met Canicas via Canicas Conversie Management ©. CCM helpt klanten om met een beproefde methode, snel de conversie van landingspages en actiewebsites fors te verhogen. Canicas zet een team in van ervaren specialisten op het gebied van webcopy, usability, design, verkooppsychologie en webanalytics om stapsgewijs alle copy- en lay-out aspecten die voor conversie van belang zijn optimaliseren.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!