Doeleinden internetgebruik verschuiven

8 juli 2003, 20:24

Zowel de doelen waarvoor gebruikers internet opgaan veranderen, als de frequentie waarmee ze inloggen. Dit blijkt uit een Amerikaans onderzoek onder 10.000 huishoudens.

Bijna 20 procent gebruikt internet voor werkgerelateerde doeleinden; een jaar geleden was dat nog 18 procent. 17 Procent logt in voor priv?-informatie te zoeken, dat is gestegen vanaf 15 procent vorig jaar. Daar staat tegenover dat het percentage dat online gaat voor persoonlijke communicatie daalt van 43 procent vorig jaar naar 38 procent dit jaar.

Het onderzoek toont ook aan dat 39 procent van de gebruikers dagelijks inlogt, tegenover 36 procent vorig jaar.

Bron:

http://www.adfoweb.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!