Doelloos rondklikken terug van weggeweest

20 februari 2006, 14:40

Het doelloos rondklikken, dat de veteranen onder ons nog kennen van eind vorige eeuw, is terug van weggeweest. Sterker nog: volgens Pew Internet research is ‘t zelfs één van de meest populaire bezigheden van dit moment (na e-mailen en zoeken). Het lezen van nieuws in ongeveer even populair.

  • 34% of online men were surfing for fun on an average day in December, compared with 26% of women.
  • 37% of internet users between ages 18 – 29 were browsing for fun on an average day; 31% of those ages 30 – 49; 24% of those over age 50.
  • 39% of home broadband users were browsing for fun on a typical day, compared with 23% of dial up users.

Broadband access and an ever-growing volume of Web content make the internet a tempting go-to place, and they are likely drivers behind this changing Web surfing habit. People can break up their workday by snacking on the internet at their desktops. Or they can kill a little waiting time by browsing the Web through their cell phones. Or they can fill a lazy few hours just going online to see what’s up.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!