Donaties gevraagd voor nieuw blogginginitiatief

23 februari 2005, 05:45

imageWeblogger Jason Kottke is gestopt met werken en gaat een jaar lang zich volledig richten op het bloggen voor zijn eigen persoonlijke weblog. Zijn weblog blijft daarbij ongewijzigd van opzet en wordt dus niet volgehangen met banners om inkomsten te genereren. Om toch brood op de plank te krijgen vraagt hij iedereen een financiele bijdrage te leveren. Als dank maak je kans op kado’s, ter beschikking gesteld door bedrijven en personen, met een totale waarde van $4800 en wordt je met naam en link opgenomen op de micropatronslist.

Hij zal het niet makkelijk krijgen, maar heeft het voordeel dat hij (als ik mij niet vergis) de eerste is met dit initiatief en daarmee voldoende aandacht en ongetwijfeld donaties zal krijgen. De case zelf is daarmee niet echt een representatief businessmodel voor het bloggen op de langere termijn. Wat dat betreft is de discussie over hoeveel je bereid bent te betalen voor toegang tot een weblog of voor een advertentieloze weblog interessant.

Mijn bijdrage naar Jason is inmiddels overgemaakt, puur vanwege het feit dat ik omwille van dynamiek in de blogosphere dit soort initiatieven wel wil supporten, niet omdat ik zonder meer bereid zou zijn te betalen voor toegang tot een weblog.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Zal binnenkort ook eens zo’n button op Marketingfacts zetten 🙂


    23 februari 2005 om 06:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!