Download nu de Marketingfacts Special over de toekomst van betalen

7 april 2016, 06:30

Veel marketeers zijn conversiegedreven. Zij be­studeren hoe mensen de contacten met hun merk ervaren, welke touchpoints er zijn en waar mensen afhaken in het proces ­om vervolgens op die punten in te grijpen en te optimaliseren. Kunnen we de conversie ook sturen door de introductie van nieuwe betaalmethoden? Lees het in de derde Marketingfacts Special.

Een van de belangrijkste touchpoints in de relatie tussen en klant en een merk of organisatie betreft de betaling van een product of dienst. Sterker nog: het is veelal het punt waarop de klantrelatie vorm krijgt, ­tot dat moment betreft het immers slechts een potentiële klant.

Daarom is het interessant in de gaten te houden welke ontwikkelingen ons te wachten staan op het vlak van betalen. Kunnen we de conversie ook sturen door de introductie van nieuwe betaalmethoden? Kunnen we een betaling mogelijk maken binnen een gesprek met een klant, zoals in WhatsApp of Facebook Messenger? Welke uitdagingen komen daarbij kijken en welke partijen spelen in dat proces een rol? Spelen banken straks nog een rol als we onderling makkelijk geld overmaken? Of als we betalingen gaan verrichten via de blockchain? En wat als apparaten straks zelfstandig transacties gaan uitvoeren?

Dat zijn de onderwerpen die in deze Special aan de orde komen. Lees en bereid je voor op die toekomst. Want wie dat niet doet, betaalt in de toekomst de rekening

Download de Special over de toekomst van betalen.

Download

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!