Duitse samenwerking Coca Cola en eBay

15 juni 2005, 20:03

1-2-3-4-5-6-7De Duitse online campagne ‘Fan Auction’ van Coca Cola is een samenwerking met eBay waarbij consumenten met spaarpunten kunnen bieden op -eigendommen van- bekende artiesten.

De zomeractie moet in 9 weken tijd 1.3 miljard contactmomenten opleveren, zo meldt het persbericht.

Het principe is simpel en werkt twee kanten op, de werking:

  1. aanmelden bij CokeFridge (= Duitse spaarprogramma van Coca Cola);
  2. aanmelden bij eBay;
  3. je kan met Coca Cola-punten bieden op speciale eBay-veilingen.

Al met al een duidelijk geval van een win-win-situatie, waarbij twee sterke merken hun krachten op een mooie manier bundelen.

Kort de Duitse uitleg geciteerd vanaf de actiesite:

9 Wochen lang kannst du hier um das Musik Erlebnis deines Lebens bieten. Sammel die Codes aus den Coke Aktions Flaschen, biet mit und triff deinen Star pers?nlich und 100% live!

Jede Woche unterst?tzen viele deutsche Musikstars die Nordoff/Robbins Stiftung mit einem exklusiven Musik Erlebnis bei der Coke Musik Auktion auf eBay.

Bron:

Adverblog

Ralph Bom
Co-founder en online marketeer bij Onstuimig Interactieve Communicatie

Ralph Bom is mede-eigenaar van online bureau Onstuimig.

Categorie
Tags

3 Reacties

    EJ

    Waar blijft de eerste Coca Cola Oktoberfest anti-viral?


    15 juni 2005 om 20:22
    media

    Ik vermoed dat Ralph het ook via Adverblog heeft; heb dus de bron ook toegevoegd. We horen morgen van Ralph wel of hij het inderdaad daar vandaan heeft.


    15 juni 2005 om 21:02
    ralphbom

    @EJ / Marco: heb het inderdaad via Adverblog.


    16 juni 2005 om 05:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!