Dump je schatje met GoGo Tours

22 februari 2005, 05:00

Dump je schatje met GoGo Tours“Elk jaar weer hetzelfde liedje… Heb je een leuke winterscharrel, moet je hem of haar weer dumpen voor de zomer-vakantie. Je wordt er gewoon moe van. Daarom vind je hier allemaal handige tips om dit jaarlijks terugkerende probleem effectief en snel op te lossen. Oh ja en als je dat gefixed hebt, boek dan hier je reis naar de zon! Succes.”

Aldus reisorganisatie GoGo Tours op de speciaal op jongeren gerichte site www.dumpjeschatje.nl.

Als het vakantieseizoen weer in aantocht is, grijpen veel jongeren de kans om definitief een punt te zetten achter hun relatie. De gedachte aan een vrijgezelle vakantie, waarin ze lekker de beest uit kunnen hangen en naar hartelust kunnen flirten, is de belangrijkste aanleiding om hun vriend of vriendin te dumpen. Zo blijkt uit recent onderzoek van Young Works naar het dumpgedrag van jongeren.

De site is voorzien van tips, dumpbrieven, dumplinks, dump e-cards en de commercial. Er ontbreekt echter een SMS-uitmaakservice voor bijvoorbeeld de beste teksten. Uit een in Belgie gehouden onderzoekje door TMF bleek dat 29% van de ondervraagden weleens zijn geliefde op deze manier heeft gedumpt. En ik mis interactie op de site. Waarom geen hall of fame met de beste door jongeren ingezonden dumptips, waarom geen forum o.i.d.?

Wordt dit een succes of niet?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

8 Reacties

    media

    Iemand de commercial gezien? Half Nederland valt over een dode duif, maar een vriendin tegen een boom aan rijden is blijkbaar acceptabel. Ik zal wel een oude lul zijn maar ik zie de humor niet van deze campagne.


    22 februari 2005 om 06:00
    Kenzo

    Echt geniaal deze campagne! Het getuigt van lef om jongeren op deze manier aan te durven spreken.

    Het doet me denken aan een uitspraak van een jongere in de Emerce in het bekende stuk over de MSN-generatie:

    “Om jongeren aan te spreken moet je fuck durven zeggen!”


    22 februari 2005 om 15:15
    evroekel

    Kenzo ik ben het deels met je eens, maar kan Marco zeker geen ongelijk geven ten aanzien van de commercial, de humor die daar in zou moeten zitten zie ik ook niet.


    22 februari 2005 om 16:36
    GoGo Tours

    Voor de goede orde:

    Campagne was al enige tijd gestopt. Uitzending op TMF en MTV was in februari en maart, met als laatste uitzenddatum 1 april 2005.

    GoGo Tours is het niet eens met de uitspraak van de RCC, maar respecteert de beslissing wel.

    Campagne zal dus ook niet meer gestart worden.

    GoGo Tours vindt dat deze commercial in het huidige tv-aanbod niet er schokkend is en dat de doelgroep de humor er wel van inziet.


    28 april 2005 om 07:05
    Jasper

    Heeej, kan iemand nog even kijken of onder een of andere mirror nog dat stukje van CNN te vinden is? Ik ben namelijk die jongen van die scooter, en ik vind het wel heel gruwelijk dat ik zelfs CNN gehaald heb! Dus als iemand kan helpen?


    22 mei 2005 om 18:57
    EJ

    Jasper, wat mij betreft ben jij de winnaar tussen dit geneuzel van politici en marketeers. Je deed wat je wilt doen als je jong bent: scoren op TV met een commerical! Helaas kan ik je niet helpen aan de commercial, die is niet meer te vinden.


    22 mei 2005 om 19:23
    Jasper

    Precies EJ, ik kan ook alleen maar lachen om de hysterie die eromheen is ontstaan n.a.v. een reclame, die alleen maar grappig bedoeld was. Op de opnamedag was het gewoon zo gezellig, en zo grappig, en iedereen zat al smalend te wachten op de eerste reacties, maar wij hadden nooit zulke negatieve reacties verwacht. Ik las ergens op een of andere sekte-site zelfs dat het onzedelijk was, ‘mens-onterend’, en noem maar op..de reclame was ingegeven door demonische invloeden! Nou, ik kan je 1 ding vertellen; als je naar de art director en de sketch writer van het spotje kijkt, die doen nog geen vlieg kwaad, en proberen nooit iemand voor het hoofd te stoten! Jammer van die nieuwsuitzending van CNN EJ en Marco, misschien dat ik CNN email, vragen of die hem zelfs nog ergens hebben staan/liggen 🙂

    Ps. Die statistieken had ik nog nooit gezien :O Dat zijn er best veel 😀


    23 mei 2005 om 07:13
    Tim

    Jongens wat zeiken jullie nou man


    25 juli 2021 om 19:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!