Dutch Marketing Thesis Award: Jettie Nijenhuis over het effect van offline winkels

13 mei 2013, 12:59

Wie schreef de beste marketingscriptie van Nederland dit jaar? Studenten van zes universiteiten strijden op 6 juni om de Dutch Marketing Thesis Award 2013, georganiseerd door VODW en de Marketing Associatie Nederland (MAN). Naast de juryprijs van 2.000 euro maken de zes kandidaten ook kans op de publieksprijs van 500 euro. En jij bepaalt wie die prijs wint. De komende twee weken presenteren de kandidaten hun onderzoeken in video's van 1,5 à 2 minuten. De video met de meeste likes wint. Vandaag de pitch van Jettie Nijenhuis.

Pitch: Jettie Nijenhuis over het effect van offline winkels op online sales

  • Universiteit & master: Vrije Universiteit Amsterdam – Master Marketing

  • Onderwerp: The effect of multichannel retailing: Online retailers who add an offline store to boost sales – the role of trust.

  • Samenvatting: Veel online bedrijven kiezen voor een multichannel aanpak door een offline winkel te openen naast hun webwinkel (bijv. Coolblue). Dit is een kostbare investering en de exacte effecten waren nog niet bekend. Mijn onderzoek toont aan dat als de uitbreiding met een offline kanaal wordt overwogen, grote effecten op de online sales niet direct verwacht moeten worden. Echter, het klantvertrouwen neemt toe, dat vervolgens tot meer sales leidt. Het aangeboden producttype heeft invloed op deze resultaten.

Interessant onderzoek? Like dan deze video en help Jettie de publieksprijs winnen!

Dutch Marketing Thesis Award

De Dutch Marketing Thesis Award is geïnitieerd om het belang van goede marketingscripties te onderstrepen. Studenten die een scriptie hebben geschreven over een actueel thema met een gedegen onderzoek en waar mogelijk een doorvertaling naar de praktijk, komen via lokale voorronden in aanmerking voor deelname aan het evenement. De zes genomineerden van de universiteiten van Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Groningen en Nyenrode presenteren op 6 juni hun scripties in een elevator pitch van 2,5 minuut aan.

Genomineerden

  • Maastricht: Isa Schlunder

  • Rotterdam: Mart Evers

  • Nyenrode: Zara Koleva & Rick Kuijf

  • Amsterdam: Jettie Nijenhuis

  • Tilburg: Rik Posthumus

  • Groningen: Marijn Janssen

Vakjury

  • Beate van Dongen Crombags (VODW)

  • Vincent van den Boogert (ING)

  • Ruud Frambach (Vrije Universiteit Amsterdam)

  • Marco Derksen (Marketingfacts)

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!