Dutch Marketing Thesis Award: Marijn Janssen over sociale invloed bij churn

6 mei 2013, 12:29

Bepaal wie de publieksprijs van de Dutch Marketing Thesis Award 2013 wint!

Wie schreef de beste marketingscriptie van Nederland dit jaar? Studenten van zes universiteiten strijden op 6 juni om de Dutch Marketing Thesis Award 2013, georganiseerd door VODW en de Marketing Associatie Nederland (MAN). Naast de juryprijs van 2.000 euro maken de zes kandidaten ook kans op de publieksprijs van 500 euro. En jij bepaalt wie die prijs wint. De komende twee weken presenteren de kandidaten hun onderzoeken in video's van 1,5 à 2 minuten. De video met de meeste likes wint. Vandaag de pitch van Marijn Janssen.

Pitch: Marijn Janssen over sociale invloed bij churn

  • Universiteit & master: Rijksuniversiteit Groningen – Master of Business Administration; Marketing Management & Marketing Research

  • Onderwerp: The carry-over effect of social network influence: churn in contractual settings.

  • Samenvatting: Het onderzoek toont aan dat er op lange termijn een social invloed bestaat op beslissingen van consumenten m.b.t. overstappen naar een andere aanbieder (churn). De kans dat een consument dat doet neemt met 24 procent toe als iemand in je sociale netwerk je is voorgegaan. Deze invloed neemt exponentieel af, maar het effect beslaat minimaal 6 maanden. Bovendien is het effect sterker naarmate de relatie tussen de consument en de overstapper sterker is of naarmate ze meer op elkaar lijken.

Interessant onderzoek? Like dan deze video en help Marijn de publieksprijs winnen!

Dutch Marketing Thesis Award

De Dutch Marketing Thesis Award is geïnitieerd om het belang van goede marketingscripties te onderstrepen. Studenten die een scriptie hebben geschreven over een actueel thema met een gedegen onderzoek en waar mogelijk een doorvertaling naar de praktijk, komen via lokale voorronden in aanmerking voor deelname aan het evenement. De zes genomineerden van de universiteiten van Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Groningen en Nyenrode presenteren op 6 juni hun scripties in een elevator pitch van 2,5 minuut aan.

Genomineerden

  • Maastricht: Isa Schlunder

  • Rotterdam: Mart Evers

  • Nyenrode: Zara Koleva & Rick Kuijf

  • Amsterdam: Jettie Nijenhuis

  • Tilburg: Rik Posthumus

  • Groningen: Marijn Janssen

Vakjury

  • Beate van Dongen Crombags (VODW)

  • Vincent van den Boogert (ING)

  • Ruud Frambach (Vrije Universiteit Amsterdam)

  • Marco Derksen (Marketingfacts)

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!