E-mail marketing in de lift
Ruim de helft van de Nederlandse en Belgische bedrijven zeggen actief te zijn met e-mailmarketing, het andere deel geeft aan binnen nu en een jaar de tool in te willen gaan zetten.
Dat blijkt uit een onderzoek in oktober 2002 van de adviesbureaus Bookmark (onderdeel van DraftWorldwide) en LUON naar het gebruik van e-mail marketing bij Belgische en Nederlandse bedrijven. In Nederland werd dit onderzoek uitgevoerd tezamen met het MEC (Marketing Executive Center) en het PIM (Platform voor Innovatie Marketing). Zeventig procent van de ondervraagde bedrijven is van mening is dat de resultaten van e-mailmarketing voldoen aan de verwachtingen. Het gebruik van eigen adressen is verreweg het meest populair, aankopen van externe lijsten wint echter wel terrein. E-mailmarketing blijkt zowel in Belgi? als in Nederland een belangrijke rol te spelen (76 procent van de bedrijven die actief zijn in e-mailmarketing). Verder is een meerderheid van de bedrijven tevreden over de inzet van de tool; het resultaat voldoet in 70 procent van de gevallen aan de verwachtingen.