• E-mail
    wordt gesponsord door

E-mail marketing in de lift

E-mail marketing in de lift
, E-Pro bv

Ruim de helft van de Nederlandse en Belgische bedrijven zeggen actief te zijn met e-mailmarketing, het andere deel geeft aan binnen nu en een jaar de tool in te willen gaan zetten.

Dat blijkt uit een onderzoek in oktober 2002 van de adviesbureaus Bookmark (onderdeel van DraftWorldwide) en LUON naar het gebruik van e-mail marketing bij Belgische en Nederlandse bedrijven. In Nederland werd dit onderzoek uitgevoerd tezamen met het MEC (Marketing Executive Center) en het PIM (Platform voor Innovatie Marketing). Zeventig procent van de ondervraagde bedrijven is van mening is dat de resultaten van e-mailmarketing voldoen aan de verwachtingen. Het gebruik van eigen adressen is verreweg het meest populair, aankopen van externe lijsten wint echter wel terrein. E-mailmarketing blijkt zowel in Belgi? als in Nederland een belangrijke rol te spelen (76 procent van de bedrijven die actief zijn in e-mailmarketing). Verder is een meerderheid van de bedrijven tevreden over de inzet van de tool; het resultaat voldoet in 70 procent van de gevallen aan de verwachtingen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.