E-mail marketing meest effectieve directe kanaal

E-mail marketing meest effectieve directe kanaal

Ondanks alle negatieve publiciteit over e-mail marketing, blijkt uit een onderzoek van Jupiter Research dat e-mail marketing toch het meest effectieve directe kanaal te zijn.

Voor iedere marketingdollar die wordt geinvesteerd in e-mail marketing, wordt gemiddeld $15.50 aan verkoop gerealiseerd. Dit is 17% meer dan bij direct mail ($ 13.25) en maar liefst 73% meer dan bij telemarketing ($8.94). Jupiter Research verwacht dat de uitgaven aan e-mail marketing jaarlijks met 24% zullen toenemen van $2.1 miljard in 2003 tot $6.1 miljard in 2008. Daarmee liggen de cijfers op het niveau van paid search (bron: internetretailer.com).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.