E-mailmarketeers laten klanten liggen
In Nederland wordt hier nog heel weinig aan gedaan. Jammer volgens RapidSugar, want tenslotte is juist een van de voordelen van e-mailmarketing dat je weet of iemand een e-mail opent en of er reactie volgt. Hierdoor laten we kansen op hogere respons liggen.
Een onlangs gehouden split-run test in de VS toont dit aan. Een e-mailbestand wordt in 10 groepen verdeeld. Elke groep ontvangt een ander aantal actiemails, oplopend van ??n tot tien. Ieder bericht bevat andere informatie, over dezelfde propositie. Wat blijkt? De groep met zes e-mails levert met twaalf procent de grootste relatieve bijdrage aan de omzet. Daarop volgen de groepen met twee en drie berichten (respectievelijk elf en zeven procent). Opvallend, omdat normaal gesproken de omzetbijdrage juist af zou nemen.
Nu geloven wij niet dat je steeds zes e-mailings moet uitsturen. Maar het is wel een gemiste kans om niet te kijken naar het gedrag van ontvangers, en daar op in te spelen. De kracht van herhaling geldt volgens ons dus zeker ook voor e-mailmarketing.
Bron:
Waar leg je de grens oftewel wanneer is er sprake van SPAM?